کد خبر: ۵۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
ثبت‌نام کارگاه‌های مجازی «مهارت‌های زندگی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال آغاز شد.

به گزارش آوای نشاط، مهارت معنویت، خودباوری، خوش‌بینی،  شاد بودن، جرأت‌مندی،  ایجاد روابط مثبت،  امیدوار بودن و مهارت هوش هیجانی، عنوان‌ این ۸ کارگاه‌ است که زیر نظر دپارتمان مهارت‌های زندگی کانون به ریاست محمود گلزاری دکترای روان‌شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
این کارگاه‌ها از سوی مهدی ملک‌محمد عضو دپارتمان مهارت‌های زندگی کانون، دانش آموخته‌ی روان‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه علامه طباطبایی و متخصص در زمینه‌ی روان‌شناسی کودک و نوجوان به صورت برخط ارائه خواهد شد.
نوجوانی که در کارگاه «مهارت معنویت» شرکت می‌کند، آموزش می‌بیند که برای آن که در سفر زندگی، مطمئن‌تر قدم بردارد به چه ابزار و ویژگی‌هایی نیاز دارد و با استفاده از فعالیت‌های مختلف، ایجاد و استفاده از این ویژگی‌ها را در عمل تمرین و آزمایش می‌کند.
کارگاه «مهارت خودباوری» به نوجوان کمک می‌کند تا خود را بهتر بشناسد، با عوامل تأثیرگذار در خودباوری آشنا شود و با کمک فعالیت‌های متنوع، در عین واقع‌بینی، موفق شود خودباوری‌اش را افزایش دهد.

همچنین در کارگاه «مهارت خوش‌بینی» نوجوان یاد می‌گیرد چطور افکارش را شکار کند و پیام‌هایی که به آن داده می‌شود را اصلاح کند تا اسیر دام بدبینی و فاجعه‌پنداری نشود. علاوه بر این می‌آموزد مسائل را به اجزای کوچکی تبدیل کند که موقت و قابل حل هستند.
نوجوانی که در کارگاه «مهارت شاد بودن» نیز شرکت می‌کند، می‌آموزد که به جای منتظر بودن، برای خوشحال کردن خود نقشه بکشد و برای عملی کردن نقشه‌هایش دست به کار شود.
در کارگاه «مهارت جرأت‌مندی» نوجوان با سبک‌های رفتاری آشنا می‌شود. یاد می‌گیرد چه‌طور برای گرفتن حق خود، رفتاری مؤدبانه، پیگیرانه و قاطعانه داشته باشد و با شیوه‌های رد کردن درخواست‌های نامعقول آشنا شود.
همچنین در کارگاه «مهارت ایجاد روابط مثبت» نوجوان یاد می‌گیرد چطور روابطش با دیگران را مدیریت کند که هم برای خودش و هم برای طرف مقابل پیامدهای مثبت داشته باشد.
در کارگاه «مهارت امیدوار بودن» نوجوان به کمک فعالیت‌های متنوع و هیجان‌انگیز با راه‌کارهای انتخاب هدف مناسب آشنا می‌شود و می‌آموزد چه‌طور با برنامه‌ریزی آرزوهای خود را به اهدافی دست یافتنی تبدیل کند.
دوره «مهارت هوش هیجانی» به نوجوان کمک می‌کند تا با هیجان‌های خود آشنا و دوست شود و بتواند با آن‌ها به بهترین وجه کنار بیاید.
کارگاه‌های ۱۰ جلسه‌ای «مهارت‌های زندگی» از ۱۶ تیر تا ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ در ساعت‌های ۱۵ تا ۱۶، ۱۶ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۱۹ به صورت برخط برگزار می‌شود.
نوجوانان علاقه‌مند تا ۱۵ تیر ۱۳۹۹ فرصت دارند برای ثبت‌نام در این کارگاه‌ها به پایگاه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی kpf.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: