کد خبر: ۵۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اشاره به مصوبه دولت مبنی بر قطع یارانه نوزادان تازه متولد شده‌ گفت: مشروط کردن پرداخت یارانه به نوزادان، اقدام بر علیه فرزندآوری است.

به گزارش آوای نشاط، امیرحسین بانکی‌پور امروز در گفت‌وگوی در اصفهان با اشاره به سیاست‌های افزایش جمعیت اظهار داشت: صداهایی که از دولت شنیده می‌شود به ویژه در موضوع جمعیت، مطابق با سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: وضعیت جمعیت بحرانی است و تمام کارشناسان بر آن تأکید دارند که جامعه ما به سمت پیری می‌رود و نسبت بازنشستگان روز به روز نسبت به جوانان بیشتری می‌شود و این خطر قابل برگشت نیست، بنابراین به جای این‌که دولت مراقب سیاست‌های جمعیتی باشد، پیام‌های منفی مخابره می‌کند.

وی با تأکید بر این‌که مشروط کردن پرداخت یارانه به نوزادان، اقدام بر علیه فرزندآوری است، گفت: این یک مانع‌تراشی در جلوی پای مردم است،‌ در شبکه اقتصادی وقتی افراد فرزند جدید به دنیا می‌آورند، دچار مشکل می‌شوند و دولت از این طرف یک فشار دیگر به مردم وارد می‌کند، این مصوبه یک تصمیم نابخردانه‌ای است و نباید در چنین شرایطی چنین تصمیم غلطی را بگیرند.

بانکی‌پور با اشاره به سیاست نمایندگان مجلس درباره سیاست‌های جمعیتی تصریح کرد: در مجلس نسبت به این تصمیمات جدی هستیم و دولت را وادار می‌کنیم که در چارچوب قانون به مردم کمک کند و در مدار قانون حرکت کند، بدون شک در مجلس از حق مردم دفاع می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: