کد خبر: ۵۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
رئیس‌جمهور لبنان موافقت کابینه رژیم صهیونیستی برای اکتشاف گاز در بلوکی واقع در منطقه مورد مناقشه با لبنان را خطرناک خواند و افزود، لبنان اجازه تعدی به آبهای سرزمینی‌اش را نمی‌دهد.

به گزارش آوای نشاط، رسانه‌های صهیونیستی اخیرا اعلام کردند که کابینه این رژیم اکتشاف از گاز در بلوک «الون دی» (Alon D )  یا همان «۷۲» سابق را تصویب کرده است، بلوکی که در مجاورت بلوک مورد اختلاف یعنی بلوک شماره ۹ قرار دارد.

بلوک الون دی در دریای مدیترانه و در منطقه مورد مناقشه میان رژیم صهیونیستی و لبنان قرار دارد و بنا به  ادعای وبگاه صهیونیستی «اسرائیل دیونس» این اقدام تل‌آویو ممکن است به نزاع میان این دو بیانجامد.

بر اساس گزارش «النشره»، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان امروز (دوشنبه) در واکنش به این موضوع اعلام کرد، اطلاعات اخیر مبنی بر تصمیم رژیم اسرائیل برای اکتشاف نفت و گاز در منطقه مورد مناقشه با لبنان را دنبال می‌کند.

میشل عون در ادامه اظهاراتش افزود: این مسأله بسیار خطرناک است و بر پیچیدگی اوضاع خواهد افزود.

وی ادامه داد، لبنان تأکید می‌کند که اجازه تعدی به آبهای سرزمینی‌اش بویژه منطقه اقتصادی در جنوب را نمی‎دهد؛ منطقه‌ای که بلوک‌های نفت و گاز به خصوص بلوک شماره ۹ در آن قرار دارد و اکتشاف منابع نفت و گاز در آن طی چند ماه آینده آغاز خواهد شد.

کل مساحت نفتی آب‌های منطقه‌‌ای لبنان حدود ۲۲ هزار کیلومتر مربع است و مساحتی که با رژیم صهیونیستی بر سر آن منازعه وجود دارد به ۸۵۴ کیلومتر مربع می‌رسد. این مساحت مورد منازعه به ۱۰ منطقه یا بلوک تقسیم شده که بلوک نفتی شماره ۹ یکی از آن است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: