کد خبر: ۵۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
برخی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواسته اند که «چرا مدارس و دانشگاه‌ها از پیام‌رسان‌های خارجی استفاده می‌کنند؟»، خبرنگار فارس این مطالبه کاربران را پیگیری کرده است.

 به گزارش آوای نشاط، چرا مدارس و دانشگاه‌ها از پیام‌رسان‌های خارجی استفاده می‌کنند؟

این کاربران نوشته اند: «علیرغم ممنوعیت فعالیت های مدارس و دانشگاه ها در شبکه‌های اجتماعی خارجی، متأسفانه هم اکنون فعالیت های دانشگاه‌ها و مدارس در پیام‌رسان واتسآپ ادامه دارد.» بخش مربوط به دانشگاه ها در این مطالبه کاربران را از مسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری کرده است.

علیرضا عبداللهی نژاد مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این مطالبه، در گفت وگو با خبرنگاران، اظهارداشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ارتباط با مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی حضور دارد و به این موضوع توجه داشته است.

وی گفت: همان طور که پیش از این هم اعلام شده، سیستم اصلی و مبنایی دانشگاه ها و وزارت علوم برای آموزش الکترونیکی، سیستم الکترونیکی دانشگاه ها و سامانه LMS است و این سامانه امکانات متعددی متناسب با نیازهای آموزش مجازی دارد که دانشجویان و اساتید از آن استفاده می کنند.

*بستر اصلی آموزش مجازی دانشگاه ها و وزارت علوم سامانه LMS است 

عبداللهی نژاد ادامه داد: اما در این بین ممکن است برخی اساتید و دانشجویان، بسته به شرایط خود، دانشجویانشان یا نیازهای آن درس از روش های دیگر هم استفاده کنند که یکی از این روش ها پیام رسان خارجی باشد. همچنان که ممکن است بسته به نظر خود یا دانشجویانشان از شبکه های داخلی هم استفاده کنند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: بنابراین سامانه و بستر اصلی آموزش مجازی دانشگاه ها و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همان سامانه LMS است که در دسترس همه دانشگاه ها، اساتید و دانشجویان قرار دارد و توصیه ها و آموزش های لازم درباره چگونگی استفاده بهینه از این سامانه هم به همه کاربران داده شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: