کد خبر: ۵۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
سرویس اطلاعاتی آمریکا اتهام یکی از رسانه‌های آمریکایی علیه روسیه مبنی بر اینکه این کشور به طالبان پول پیشنهاد داده تا سربازان آمریکایی را به قتل برساند رد کرده است.

به گزارش آوای نشاط، سرویس اطلاعاتی آمریکا اتهام روزنامه نیویورک تایمز علیه روسیه مبنی بر اینکه این کشور به طالبان پول پیشنهاد داده تا سربازان آمریکایی را به قتل برسانند رد کرده است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) در صفحه توئیتر خود این خبر را اعلام کرد و نوشت: «جامعه اطلاعاتی آمریکا، به من گزارش داده که آنها این اطلاعات را موثق نمی‌دانند، بنابراین به من یا به معاون (من) گزارش ندادند.» 

ترامپ در ادامه توئیت خود ادعا کرده که گزارش نیویورک تایمز احتمالاً یکی از حقه‌های ساختگی روسیه یا از اخبار جعلی مجله «کتاب‌های نیویورک تایمز» است که می‌خواهند جمهوری‌خواهان را بد نشان دهند.

روزنامه نیویورک تایمز با استناد به نماینده ناشناسی از سازمان اطلاعات آمریکا خبر داده بود که سازمان اطلاعات نظامی روسیه ظاهراً جایزه‌ای برای طالبان به منظور حمله به سربازان آمریکایی در افغانستان تعیین کرده است. هیچ مدرکی مبنی بر صحت این خبر در این روزنامه آمریکایی نیامده است.

به نوشته این روزنامه مقام‌های اطلاعاتی آمریکا، ترامپ را نیز در جریان قرار داده‌ بودند و شورای امنیت ملی آمریکا در اواخر ماه مارس موضوع را در نشستی برای نهادهای اطلاعاتی آمریکا مورد بحث قرار دادند.

اسپوتنیک نیز گزارش داده که وزارت خارجه روسیه خبر روزنامه نیویورک تایمز را دروغ خوانده است. سفارت روسیه در آمریکا نیز از واشنگتن خواسته نسبت به تهدید دیپلمات‌های این کشور به خاطر انتشار اخبار دروغی واکنش مناسب نشان دهد. سفارت روسیه در واشنگتن همچنین اتهام پول دادن به طالبان به منظور کشتن سربازان آمریکایی را بی‌اساس دانست.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: