کد خبر: ۵۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس از سفر جمعی از نمایندگان این استان به بخش فشافویه به منظور بررسی مشکلات آن نواحی خبر داد و گفت: در این دیدار ضمن بررسی مشکلات و ارائه راهکارها مقرر شد ظرف مدت تعیین شده، فرمانداری شهر ری نسبت به رفع معضلات اقدام کند.

به گزارش آوای نشاط، علی خضریان سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران، از سفر روز گذشته جمعی از نمایندگان این استان به جنوبی‌ترین نقطه پایتخت و بررسی مشکلات بخش‌ فشافویه و تعیین ضرب‌الاجل رفع مشکلات خبر داد و اظهار داشت: در این سفر تعدادی از نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس از بخش‌های فشافویه و حسن‌آباد شهر ری بازدید کردند ضمن اینکه مشکلات روستاهای تابعه این بخش‌ها مانند قلعه محمدعلی‌خان و کلین هم بررسی شد.

وی با بیان اینکه در این دیدار، مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس ضمن گفت‌وگوی مستقیم با مردم و بررسی مشکلات این بخش‌ها که به صورت میدانی انجام شد، افزود: پس از بررسی این مشکلات نشستی در محل بخشداری فشافویه برگزار شده و تصمیماتی جهت رفع معضلات اتخاذ شد. 

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با اشاره به بازدید نمایندگان استان تهران در مجلس از درمانگاه تامین اجتماعی بخش حسن‌آباد که چند ماه پیش افتتاح شده بود، تصریح  کرد: متاسفانه این درمانگاه مشکلات عدیده‌ای دارد و به صورت کامل از ظرفیت بالقوه آن استفاده نمی‌شود که مقرر شد تبدیل این درمانگاه به درمانگاه تخصصی شبانه‌روزی در جلسه‌ای توسط مجمع نمایندگان تهران در مجلس با معاونت درمان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بررسی و اقدام لازم صورت گیرد. 

خضریان گفت: بعد از بررسی میدانی مشکلات در جلسه‌ای با حضور حسین توکلی کجیانی با فرماندار ویژه شهرری که جمعی از مسئولان مربوطه این شهرستان حضور داشتند مصوباتی جهت رفع مشکلات اتخاذ شد.

وی افزود: با توجه به مشکلات عدیده مردم این بخش‌ها در حوزه آب مصوب شد که مشکل آب شرب روستاها (اعم از قطعی آب و افت فشار) نهایتاً تا سه ماه آینده به صورت کامل برطرف شود. همچنین مقرر شد موضوع انتقال آب شرب شهرستان از رینک انتقال آب قمر بنی هاشم (ع) (از سد ماملو) پس از اخذ مجوز دیوان محاسبات نهایتاً تا یک سال و نیم آینده به بهره برداری برسد و به همین دلیل عملیات اولیه این پروژه از روز گذشته آغاز و تاخیری در این کار وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در جلسه روز گذشته با مسئولان محلی نظیر فرماندار ویژه شهرری مقرر شد که نصب کنتور آب مشترک های روستای قلعه محمد علی خان نهایتاً تا پایان تیرماه تکمیل شود اظهار داشت: موضوع لایروبی قنات‌های بخش، پس از تخصیص اعتبار و کسب مجوز از دیوان محاسبات نهایتاً به صورت ۲ ماهه با بودجه حدود ۲ میلیارد محقق گردد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات فقدان گازشهری در تعدادی از روستاهای این منطقه خاطرنشان کرد: در نشست مذکور مقرر شد که موضوع گازرسانی در روستاها فاقد گاز؛ در دو مرحله (مرحله اول ۶ کیلومتر در ۳ ماه و مرحله دوم ۲۵ کیلومتر در یک سال ونیم آینده اقدام گردد) عملیاتی شود. 

خضریان با اشاره به مشکل دسترسی بخش حسن آباد به مترو گفت: موضوع مترو بخش حسن آباد با احداث ایستگاه در خط مترو فرودگاه با هماهنگی فرودگاه امام خمینی (ره) و شهرداری تهران اقدام شود همچنین نسبت به رفع موضوع برق و خط تاکسی درمانگاه تامین اجتماعی هم با فوریت اقدام لازم جهت برقراری خط تاکسیرانی انجام شود. 

به گزارش آوای نشاط، بازدید از روستای قلعه محمد علی خان، زیارت مقبره شیخ کلینی در روستای کلین، زیارت شهدای گمنام در مصلی حسن آباد، بازدید از درمانگاه حسن آباد و نشست در بخشداری فشافویه به منظور بررسی مشکلات عمرانی، بهداشتی و فرهنگی از برنامه‌های سفر مرتضی آقاتهرانی، سیدعلی یزدیخواه، علی خضریان، ابوالفضل عمویی، مهدی شریفیان، غلامحسین رضوانی و مجتبی توانگر به بخش فشافویه بود که از صبح تا عصر امروز در این بخش حضور داشتند.

تأمین آب شرب سالم برای منطقه، تحقق پرداخت حق‌آبه بخش فشافویه از سد ماملو، احداث و راه‌اندازی یک ایستگاه از خط مترو فرودگاه امام(ره) در بخش فشافویه، احداث و راه اندازی کمربندی شهر حسن آباد، مرمت مدرسه ۴ کلاسه ابتدایی روستای کنارگرد پایین، افزایش حریم روستایی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، رفع موانع موجود و ارتقاء سیستم مخابراتی ارتباطات سیار در منطقه، ارتقاء حوزه بهداشت و درمان، تأمین هزینه حمل و نقل معلمان، تشکیل جلسه مجزا درخصوص پیگیری مشکلات شهرک صنعتی شمس آباد با حضور وزرای مربوطه و لایروبی تنها قنات فعال منطقه در روستای قلعه محمدعلی خان مهم‌ترین درخواست‌هایی بود که توسط مردم و مسؤولان محلی برای پیگیری از طریق نمایندگان مجلس مطرح شد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: