کد خبر: ۵۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
جعفر راستی نماینده شبستر در ‎مجلس:
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه الان آماری داریم که فردی در ایران بیش از ۲ هزار خانه به نام خود دارد بر کنترل دارای افراد در مسکن و وضع قانون در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش آوای نشاط، افزایش قیمت مسکن و نرخ اجاره بها پس از آغاز سال جدید ۹۹ و ورود به فصل اجاره بها سبب سردرگمی بسیاری از مردم به ویژه در کلان شهرها شده است.

پس از ابراز نارضایتی مردم از افزایش بی‌رویه رهن و اجاره بها در تهران طرح مالیات بر خانه‌های خالی مجددا بر سر زبان‌ها افتاد. طرحی که سال‌ها پیش به تصویب مجلس رسیده و مشخص نیست چرا دولت هنوز آن را اجرایی نکرده است.

جعفر راستی نماینده مردم شبستر و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن تاکید بر ضرورت مالیات بر خانه‌های خالی، اظهار داشت: نه تنها مالیات بر خانه‌های خالی باید صورت بگیرد بلکه دارایی هر فرد در مسکن هم باید کنترل شود.

وی گفت: به عبارتی باید قانونی وضع کنیم هر فرد در تهران بیش از ۵ خانه به نام خود نداشته باشد. الان آماری داریم که فردی در ایران بیش از ۲ هزار خانه به نام خود دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد:‌کدام قانون و عرف گفته است که یک فرد می‌تواند بیش از ۲ هزار خانه به نام خود داشته باشد؟ فردی که ۲ هزار خانه در ایران به نام خود دارد به راحتی می‌تواند قیمت‌ها را بالا و پایین کند.

راستی خاطرنشان کرد: البته باید همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند به سمت جهش تولید و رونق تولید حرکت کنیم. ما باید کاری کنیم سرمایه سرگردان مردم به سمت راه‌آندازی کارخانه و کارگاه‌های تولیدی بروند نه اینکه سرمایه سرگردان خود را سرریز مسکن کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: مجلس یازدهم تاکید دارد که در مسائل معیشتی و اقتصادی مردم با هیچ کسی مماشات نداشته باشد و اجازه ندهد مستضعفین در جامعه بیش از پیش متضرر شده و در رنج و عذاب باشد.

انتهای پیام/
 
منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: