کد خبر: ۵۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
کارگردان پروژه سینمایی «پرنده» از به تصویر کشیدن دوران کودکی و نوجوانی سهراب سپهری در این فیلم خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، جلال فاطمی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون درباره ساخت فیلم سینمایی «پرنده» که بخشی از زندگی سهراب سپهری از شاعران معاصر کشور را به تصویر می‌کشد، گفت: فیلمنامه «پرنده» بر مبنای واقعیت و خاطرات خانواده سهراب سپهری نوشته شده است و همچنان به دنبال ساخت این فیلم سینمایی هستم، متاسفانه در حال حاضر جذب سرمایه برای ساخت چنین پروژه‌هایی بسیار مشکل است.

وی بیان کرد: داستان این فیلمنامه از کودکی سهراب سپهری تا زمانی که تصمیم می‌گیرد کاشان را برای ادامه تحصیلات عالیه ترک کند و به سفرهای دور دنیا می‌رود، نوشته شده است. در واقع می‌توان گفت داستان این فیلم درباره این است که سهراب سپهری چگونه سهراب سپهری شد.

این کارگردان تاکید کرد: بعد از دریافت پروانه ساخت وارد پیش تولید برای ساخت «پرنده» شدیم که متاسفانه ساخت این مستند به دلیل مشکل جذب سرمایه به تعویق افتاد، در واقع برای این فیلم به دنبال یک سرمایه گذار بودیم، بسیاری از دوستان برای تولید این فیلم اعلام آمادگی کردند که البته هرکدام از این افراد با سرمایه‌های کوچک می‌خواستند حضور پیدا کنند که مدیریت کردن آن سخت بود، در نتیجه پروژه را متوقف کردیم تا یک سرمایه گذار یا حداکثر ۲ سرمایه گذار را جذب کنیم.

وی درباره دریافت حمایت از بنیاد سینمایی فارابی توضیح داد: در حال حاضر بنیاد سینمایی فارابی شرایطی را ندارد که بتواند از این نوع فیلمنامه‌ها حمایت کنند، این بنیاد در شرایطی قرار دارد که سرمایه گذاری برای فیلم‌های کودک و نوجوان نیز با مشکل مواجه است.

این هنرمند ادامه داد: با توجه به اینکه بخش کودکی سهراب سپهری در این پروژه نمایش داده می‌شود، می‌توان این فیلم را جزو فیلم‌های سینمای کودک و نوجوان نیز درنظر گرفت. متاسفانه نمی دانم بسیاری از نهادها و یا سرمایه گذاران علاقه‌ای به تولید این فیلم ندارند و اگر سرمایه‌ای در نظر گرفته می‌شود تنها برای ساخت یک یا دو سکانس از فیلم کفایت می‌کند.

وی بیان کرد: سهراب سپهری چهره شاخصی در ادبیات ایران است و باید سرمایه مناسبی برای تولید این فیلم درنظر گرفته شود.

خواهرزاده سهراب سپهری تاکید کرد: این دوره از زندگی سهراب سپهریی پر از هیجان و سرگرم کننده است و نمی‌توان آن را یک فیلم عرفانی دانست چرا که زندگی طبیعی این شاعر را به تصویر می‌کشد.

فاطمی در پایان گفت: مادر من که خواهر زنده یاد سهراب سپهری است، قبل از فوتش نزدیک به ۵ کتاب منتشر کرد که این شاعر را از حالت اسطوره در بیاورد و تلاش کرد تا زندگی حقیقی این شاعر را به نگارش درآورد که همه این موارد در فیلمنامه «پرنده» نیز منعکس شده است.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: