کد خبر: ۵۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
عباس شهسواری، فرماندار قلعه‌گنج کرمان، خبر داده: «روز چهارشنبه ۵۰ میلیون تومان به حساب هریک‌از مددجویان کمیته امداد در قلعه‌گنج واریز شده، برخی از این مددجویان از این پول استفاده کرده‌اند و البته بعد از دو ساعت جلوی حساب‌ها بسته شد».

به گزارش آوای نشاط، رؤیایی که تنها چند ساعت دوام داشت. درست در ساعات پایانی روز چهارشنبه برخی از خانواده‌های شهرستان قلعه گنج در جنوبی‌ترین نقطه استان کرمان متوجه می‌شوند که در کارت‌های خرید کالایشان که ازسوی کمیته امداد هر چند وقت یکبار شارژ می‌شود، ٥٠ میلیون تومان پول واریز شده است. همین کافی بود که همه آنهایی که این کارت‌ها را داشتند، به فروشگاه‌های طرف قرارداد کمیته امداد مراجعه کنند تا مبلغی را که به اشتباه به کارت‌شان واریز شده بود برداشت کنند.

خبری که روز پنجشنبه در شبکه‌های مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشتند که از این خوشحالی قلعه گنجی‌ها خوشحالند. با این همه اصل ماجرا چه بود و چه سازمانی این پول‌ها را به اشتباه برای مردم واریز کرد.

روایت آن روز را مریم قاسمی، یکی از اهالی منطقه می‌گوید: همه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد کارت خرید کالا دارند که هر چند وقت یکبار این کارت از ١٠٠ تا٤٠٠ هزارتومان شارژ می‌شود. افراد تحت پوشش کمیته هم می‌توانند به دو فروشگاهی که در شهر وجود دارد ، مراجعه کنند و کالاهای مورد نیاز خود را بخرند. خانمی عصر چهارشنبه در یکی از همین فروشگاه‌ها خرید می‌کرد و از صاحب صندوق خواست تا موجودی حسابش را چک کند وقتی موجودی را می‌بیند، باورنمی‌کند که ٥٠ میلیون تومان پول در حسابش است.

چند خانواده‌ای که تحت پوشش کمیته امداد بودند هم در آن فروشگاه خرید می‌کردند و متوجه موضوع می‌شوند. آنها هم حساب‌شان را چک می‌کنند و می‌فهمند که رقم‌های میلیونی داخل حساب‌شان است. این افراد با بستگان‌شان تماس می‌گیرند و همه به فروشگاه می‌آیند. در حساب همه افراد از ٣٠ تا ٥٠ میلیون تومان پول بود. بسیاری از خانواده‌ها وقتی با این حساب پر پول روبه‌رو شدند، تصمیم گرفتند پول را نقد کنند. او ادامه می‌دهد: خیلی از مردم از روستاهای اطراف قلعه گنج ماشین گرفتند و به مرکز شهر آمدند تا کارت‌های‌شان را تبدیل به پول نقد کنند. همه خوشحال بودند . اما دو ساعت از ماجرا که گذشت کمیته امداد متوجه موضوع می‌شود و همه حساب ها را مسدود می‌کند.حساب صاحب فروشگاه هم مسدود شده است.

این اتفاق در حالی رخ داد که برخی از مردم در همان فروشگاه کالاهای مورد نیاز خودرا خریدند. مسئول روابط عمومی کمیته امداد کرمان نیز می گوید که این سازمان اشتباه نکرده و این موضوع در حال بررسی است : واریز مستمری مددجویان از صندوق تهران انجام می‌شود و مسئولان تهران هم اعلام کردند که هیچ اشتباهی صورت نگرفته است.

وزارت رفاه : اشتباه فروشگاه بوده است
روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی هم در خصوص این اتفاق اعلام کرد: در طول سال های اخیر، در منوی دستگاه کارتخوان تعدادی از فروشگاه‌ها قابلیت برداشت وجه و خرید کالا برای مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی وجود داشته که در هر نوبت امکان برداشت مبلغ 200 هزار تومان امکانپذیر بوده است. در طول شش ماه گذشته این منوی خاص فعال نبوده اما برخی از فروشگاه‌های قلعه گنج تصور می کردند که با ورود به این منو و درج عدد بابت خرید کالا می‌توانند کالا را در فروشگاه خریداری کنند و پول از حساب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب فروشگاه انتقال پیدا می‌کند.

گفتنی است بر همین اساس، یکی از فروشگاه‌ها ، وجه 50 میلیون تومانی را انتقال می‌دهد و رسیدی دریافت می‌کند مبنی بر اینکه تراکنش با موفقیت انجام شده است در حالی که پولی در پشت این منو نبوده که به حساب فروشگاه واریز شود. این اشتباه از سوی تعدادی فروشگاه در قلعه گنج نیز انجام گرفته، ولی در اصل پولی به حساب کمیته امداد و بهزیستی و به حساب آن فروشگاه‌ها واریز نشده است.

*ایران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: