کد خبر: ۵۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
استاندار گلستان با اشاره به موج دوم شیوع کرونا در شرق استان گلستان، گفت: شرکت در مراسمات عروسی و عزا در این منطقه بزرگترین عامل شیوع بیماری بوده است.

به گزارش آوای نشاط، هادی حق‌شناس ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های ارائه‌دهنده خدمات به بیماران کرونایی در گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به شیوع مجدد بیماری کرونا در برخی از شهرهای استان گلستان، اظهار کرد: همانطور که در مرحله نخست شیوع این بیماری نقش مردم را به عنوان مهم‌ترین نقش در کنترل و مدیریت بیماری اعلام کردیم امروز نیز معتقد هستیم که این مردم هستند که می‌توانند موج دوم بیماری را نیز کنترل کنند.

وی با تاکید بر ضرورت اجرا و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در شرایط حساس فعلی، افزود: بدون شک اگر نخواهیم این پروتکل‌ها را رعایت کنیم به سرعت با مشکلات بیشتر و عدیده‌تری رو به رو خواهیم شد و سلامت مردم بیش از گذشته به خطر خواهد افتاد.

* زدن ماسک در تمامی فضاها ضروری است/ برخی از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رها کردند

استاندار گلستان با تقدیر از رسانه‌ها و مطبوعات در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با این اطلاع‌رسانی‌ها رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌های اعلام شده بیشتر شود در غیر این صورت مجبور خواهیم بود که محدودیت‌های کرونایی را در شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز دارند، تشدید کنیم.

حق‌شناس با اشاره به اینکه شرکت در مجالس عروسی و عزا در هفته‌های اخیر یکی از مهم‌ترین عوامل شیوع بیماری کرونا در شرق استان گلستان است، ادامه داد: رها کردن پروتکل‌های بهداشتی و عدم توجه کافی به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله مواردی است متاسفانه در شرق استان موجب بروز موج دوم بیماری کرونا شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با این بیماری و کنترل شیوع آن تنها راه ما رعایت توصیه‌های بهداشتی است، تصریح کرد: زدن ماسک در تمامی جلسات، تجمعات، رفت و آمدها و به طور کلی زندگی روزانه در اجتماع، شستن مکرر دست‌ها و عدم شرکت در مراسمات و تجمعات از جمله مهم‌ترین این توصیه‌هاست.

* به احترام مدافعان سلامت پروتکل‌ها را رعایت کنید/ کمبود پزشک، پرستار و تجهیزات صحت ندارد

استاندار گلستان با اشاره به اینکه اختیارات در حوزه محدودیت‌های کرونایی به فرمانداران شهرستان‌ها تفویض شده است، اضافه کرد: در حال حاضر برخی از فرمانداران به ویژه فرمانداران شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز محدودیت‌هایی را اعمال کرده‌اند که در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها توسط مردم مجبور به تشدید این محدودیت‌ها خواهند بود.

حق‌شناس با تقدیر از رشادت کادر درمانی، پرستاری و خدماتی درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های استان گلستان، افزود: از همه مردم عزیز به ویژه مردم شرق استان گلستان تقاضا داریم به احترام تلاش و مجاهدت مدافعان سلامت و برای سلامتی خود و خانوادهایشان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی همت بیشتری داشته باشند.

وی از ثابت ماندن و عدم افزایش تعداد افراد بستری در شرق استان گلستان خبر داد و گفت: هیچ محدودیتی برای حضور پزشک، پرستار و نیروی خدماتی مورد نیاز در مراکز درمانی شرق استان گلستان به ویژه شهرستان گنبدکاووس وجود ندارد و تجهیزات و ملزومات مورد نیاز به اندازه کافی در اختیار کارکنان این مراکز گذاشته شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: