کد خبر: ۵۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای که از جانب تقریبا تمامی نمایندگان این حزب در این مجلس امضا شد به رژیم صهیونیستی در قبال برنامه‌اش برای الحاق مناطق کرانه باختری به اراضی اشغالی هشدار دادند.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ این نامه با ابتکار تد دوئیچ، یان چاکوسکی، برد اشنایدر و دیوید پرایس نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شده و آنها در این نامه از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بنی گانتس، نخست وزیر جایگزین و گابی اشکنازی، وزیر امور خارجه این رژیم خواستند تا رویه خود را تغییر دهد و هشدار دادند که در صورت اجرای این طرح الحاق طرف‌ها هر چه بیشتر از مذاکرات و امکان یک توافق نهایی که بر سر آن مذاکره شده دور خواهند شد.

نویسندگان این نامه که همگی به جز پرایس یهودی هستند گفتند: ما همواره از پیگیری یک صلح به دست‌ آمده با مذاکره میان اسرائیل و فلسطینی‌ها که در نتیجه آن دو کشور برای دو مردم حاصل شود حمایت کرده‌ایم به همین دلیل ما امروز این نامه را می‌نویسیم تا نگرانی عمیق خود را مطرح کرده و بگوییم که اصرار بر الحاق یکجانبه اراضی در کرانه باختری بعد از اول ژوئیه دستیابی به این اهداف را سخت‌تر خواهد ساخت.

این نامه در ادامه هشدار داد که طرح الحاق یکجانبه ریسک نابودی روند عادی سازی روابط با همسایگان عرب اسرائیل به ویژه اردن را در پی دارد و می‌تواند باعث بدتر شدن هر چه بیشتر روابط اسرائیل با اروپا شود.

این نامه تا کنون از سوی ۱۹۱ تن از ۲۳۳ دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا امضا شده و در عین حال این نشان می‌دهد که حمایت دو حزبی در کنگره آمریکا از اسرائیل در حال ضعیف شدن است. با این حال نویسندگان این نامه متعهد به تلافی کردن هر گونه مخالفت رهبران اسرائیل با تغییر رویه خود نشدند. این در حالیست که بسیاری از قانونگذاران شاخه مترقی حزب دموکرات شامل رشیده طلیب، آلکساندریا بوکازیو کورتز، ایلهان عمر و آیانا ترسلی از این نامه حمایت نکردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، گزارش داد که دولت ترامپ هنوز درباره موضعش در قبال طرح الحاق مطرح شده از سوی اسرائیل تصمیم نگرفته است.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: