کد خبر: ۵۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طرح مسکن اجتماعی در کشور ابتر مانده است، گفت: تشکیل ستاد ملی مسکن به ریاست رئیس‌جمهور ضرورت دارد.

به گزارش آوای نشاط، زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره دغدغه و مشکلات شهروندان تهرانی جهت خرید و اجاره مسکن اظهار داشت: نوسازی بافت فرسوده در جهت تأمین مسکن در پایتخت بسیار حائز اهمیت است که در بین مناطق ۲۲ گانه تهران، منطقه ۱۰ بیشترین بافت فرسوده را دارد که البته بیشترین نوسازی نیز در این منطقه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نوسازی بافت فرسوده منبع مناسبی برای تأمین مسکن اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: دولت در مورد مسکن ملی و امید مصوبه‌هایی داشته است و بر اساس آن قرار شده که دستگاه‌ها، زمین‌هایی را در اختیار شهرداری قرار دهند تا شهروندان بتوانند از آنها بهره‌مند شوند ولی متاسفانه همکاری دستگاه‌ها در این زمینه بسیار اندک و حتی صفر بوده است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری اقداماتی در این راستا انجام داده ولی به دلیل همکاری نکردن سایر دستگاه‌ها طرح مسکن اجتماعی ابتر مانده است، گفت: شورای شهر موضوع مسکن اجتماعی را پیگیری کرده و از آن جایی که بسیاری از دستگاه‌ها زمین‌های مختلف و بزرگی را در پایتخت دارند که در حال حاضر بدون استفاده مانده است می‌توان در شرایط اقتصادی کنونی آن را جهت تأمین مسکن استیجاری مورد بهره برداری قرار داد.

نژادبهرام با اشاره به اینکه با واگذاری زمین توسط دستگاه‌ها، شهرداری اقدامات صدور پروانه و جواز را انجام می‌دهد و بخش خصوصی نیز وارد سرمایه‌گذاری خواهد شد، گفت: مسکن اجتماعی راهکار مناسب جهت تعدیل قیمت مسکن در پایتخت است و در واقع از این طریق شهروندان می‌توانند منازل مسکونی را از دولت اجاره کنند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مسکن‌های اجتماعی برای زوج‌های جوان، خانواده‌های کم جمعیت و نوپا بسیار مناسب است، گفت: وسعت واحدهای مسکن اجتماعی به طور ۴۵ تا ۵۰ متر درنظر گرفته شده است.

نژادبهرام با بیان اینکه مهار شیوع کرونا در کشور از طریق عزم عمومی انجام گرفته است، گفت: رفع مشکل مسکن در پایتخت نیز نیاز به عزم عمومی دارد و به نظرم باید ستاد ملی‌مسکن تشکیل شود تا بتوان اقدامات هماهنگی را در این زمینه با همکاری دستگاه‌های مختلف انجام داد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: رئیس ستاد ملی مسکن باید رئیس جمهور باشد و مدیریت‌‌هایی به وزارت راه و شهرسازی واگذار شود و سایر دستگاه‌ها با تبعیت از ستاد اقدامات مناسب و راهگشا را جهت رفع مشکل مسکن انجام دهند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: