کد خبر: ۵۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
دادستان عمومی و انقلاب ورامین گفت: تقسیمات کشوری بین ورامین و پیشوا در محور مواصلاتی این دو شهرستان باعث شده تا هر روز جان مردم در سایه مشکلات ساختاری موجود در تاریکی مطلق در شب‎‌ تهدید شود و قطعاً دستگاه قضا با استفاده از اهرم‌های قانونی به این مشکل ورود پیدا می‌کند.

به گزارش آوای نشاط، از ورامین، علیرضا شمس دادستان عمومی و انقلاب ورامین روز پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری که در سال جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: دادسرای عمومی و انقلاب ورامین، صرف نظر از فضای اداری و ساختمان، از قضاتی سالم، متعهد، دارای مدارک تحصیلی بالا و کارکنانی صدیق برخوردار است و از این نظر، جزو یکی از بهترین دادسراهای استان تهران محسوب می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین جرائم مطرح در دادسرای ورامین مواد مخدر، سرقت، درگیری و نزاع، تصادفات رانندگی و کشف نگهداری سلاح است.

دادستان عمومی و انقلاب ورامین ادامه داد: دادسرای عمومی و انقلاب ورامین در ارزیابی کیفیت موجودی پرونده‌ها، نحوه و زمان رسیدگی و وضعیت نیروی انسانی در جایگاه بسیار مناسبی در استان تهران قرار دارد.

شمس تصریح کرد: در سال ۱۳۹۷ تعداد ورودی‌های پرونده‌ها در دادسرای عمومی و انقلاب ورامین ۱۵ هزار و ۷۹۲ فقره بود که این تعداد در سال ۹۸ به ۱۷ هزار و ۵۴۷ فقره رسید که با توجه به مشکلات اجتماعی سال گذشته، افزایش ۱۰ درصدی پرونده‌های ورودی، مطلوب است که این مهم با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف و اقدامات پیشگیرانه محقق شد.

وی بیان کرد: وضعیت موجودی پرونده‌های ابتدای سال ۹۹ در دادسرای ورامین با ۹ شعبه، یک‌هزار و ۹۹۸ فقره است که وضعیت شهرستان را نسبت به سایر دادسراهای استان تهران که تنها در یک شعبه، یک‌هزار و ۷۰۰ پرونده موجودی دارند بسیار مطلوب است.

دادستان عمومی و انقلاب ورامین خاطرنشان کرد: آمارمعتادان متجاهر، برخورد با اراذل و اوباش، برخورد با کلونی‌های توزیع مواد مخدر، رصد فضای مجازی، برخورد با مخلین نظم و آسایش، برخورد با موتورسیکلت‌های فاقد مدارک و تقویت دوربین‌های شهری از دیگر اقداماتی بوده که توسط دادسرای عمومی و انقلاب ورامین دنبال شده است.

شمس اضافه کرد: تقسیمات کشوری بین ورامین و پیشوا در این محور مواصلاتی باعث شده تا هر روز جان مردم در سایه مشکلات ساختاری موجود در آن از جمله تاریکی مطلق در شب‎‌هنگام تهدید شود و قطعاً دستگاه قضا با استفاده از اهرم‌های قانونی به این مشکل ورود پیدا می‌کند.

وی در پایان گفت: امروز حس مطالبه‌گری در دستگاه قضایی از حوزه ریاست قضایی شروع شده و قطعاً این رویه در شهرستان ورامین نیز با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: