کد خبر: ۵۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
تناقض عملکرد و گفتار معاون توسعه وزارت ورزش و حمایت از حضور کفاشیان در فدراسیون فوتبال، شائبه‌هایی را ایجاد کرده است.

به گزارش آوای نشاط، روز گذشته اظهارنظر عجیبی از ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش وجوانان صورت گرفت (اینجا ببینید) که این صحبت در مقام یکی از مسئولان این وزارتخانه، شائبه های فراوانی را ایجاد کرده است.

فرامرزیان در پاسخ به این سوال که بازگشت کفاشیان به فدراسیون فوتبال قانونی است، اظهار داشت: "این موضوع به بحث اساسنامه فدراسیون مربوط می شود. پست آقای کفاشیان نایب رئیسی است و این پست در ساختار اساسنامه و سرفصل‌های ما شغل محسوب نمی‌شود اما از این جهت که بازگشت او چه مکانیزمی داشته، کاملا ورزشی است." 

وقتی خانم معاون علیه ابلاغ خودش حرف می زند!

این اظهار نظر در شرایطی از سوی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش وجوانان صورت گرفته که وی در نامه ای به فدراسیون های ورزشی با استناد به "قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان" مصوب 1397 مجلس شورای اسلامی و عطف به نامه دیوان محاسبات کل کشور، عنوان داشته که تداوم همکاری با بازنشستگان غیرقانونی و جرم محسوب می شود. در واقع، وی هم اکنون علیه ابلاغ خودش صحبت کرده و آن را نقض کرده است اما ماجرا چیست؟

این قانون چیست که فرامرزیان که خود پیگیر اجرای آن بوده و در جهت آن نامه نگاری داشته، اکنون در حال اظهار نظر برخلاف آن است؟ بر مبنای این قانون، به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه به بازنشستگان و افرادی که باز خرید شده‌اند، در دستگاه اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و کلیه دستگاه‌هایی که به هر نحوی از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع است. در نتیجه، اشتغال بازنشسته ها در فدراسیون ها که ذیل این قانون قرار می گیرند، جرم و تخلف به شمار می رود. اما قانون درباره این ممنوعیت چه جزئیاتی را ارائه داده و دستگاه قضا چه نظری دارد؟ این قانون مشمول چه کسانی بوده که وی مبادرت به نامه نگاری برای حذف آنها از فدراسیون ها داشته است؟

* سازمان بازرسی کل کشور: نایب رئیسی اول شغل است

اظهارات یک مقام ارشد دستگاه قضا که این موضوعات زیر نظر وی است، می تواند ابعاد ماجرا را بیشتر و دقیق تر نشان دهد. مسعود طاهری جعفری، بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی کل کشور در این باره می گوید: "با عنایت به اینکه فدراسیون‌ها جزو نهادهای عمومی غیردولتی هستند، پس حتما مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شوند. درباره نواب رییس هم با عنایت به اینکه در تعریف این مشاغل می‌گوییم نایب رییس اول، دوم و سوم، جزو شغل‌های تمام وقت هستند. نایب رییس اول جانشین رئیس است، نایب رئیس دوم رییس سازمان لیگ می‌شود و نایب رئیس سوم کمیته بانوان را دارد و همه این‌ها تمام وقت تلقی می‌شوند و شغل هستند و به همین دلیل افراد بازنشسته در آن نمی‌توانند مشغول باشند."

با بررسی نامه داده شده توسط فرامرزیان و توضیح دقیق سازمان بازرسی کل کشور که رویه سال های اخیر هم بوده، این پرسش ایجاد می شود که معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان بر چه مبنایی اعلام کرده که نایب رئیسی شغل محسوب نمی‌شود؟ آیا این موضوع بر اثر بی اطلاعی این مسئول وزارت ورزش از حوزه تقنینی و امور مربوط به حوزه خود بوده یا مسائل دیگری در پشت پرده برای انتخابات آینده فدراسیون در حال شکل گرفتن است که حمایت وزارت ورزش و معاونش از بازگشت کفاشیان را می طلبد؟ این ابهامات، هر ذهن دقیقی را با ابهاماتی جدی مواجه می کند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: