کد خبر: ۵۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵
رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با یک شبکه خبری روسی گفته شرکت در دوره جدید ریاست جمهوری را غیرمحتمل نمی‌داند.

به گزارش آوای نشاط، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیون دولتی «راشا-۱» به مقامات کشور خود در مورد جست‌وجو کردن جانشینی برای وی هشدار داد و گفت آنها بهتر است بر کار خود تمرکز کنند. 

به نوشته خبرگزاری روسی «تاس»، پوتین در مصاحبه با این شبکه گفته در صورتی که اصلاحیه قانون اساسی ۲۰۲۰ روسیه به تصویب برسد، وی ممکن است بار دیگر برای دور جدید ریاست‌جمهوری شرکت کند 

پوتین در این مصاحبه گفت: «من تاکنون هیچ تصمیمی نگرفته‌ام. من غیرمحتمل نمی‌دانم در صورتی که این موضوع در قانون اساسی به وجود آید در انتخابات شرکت کنم. خواهیم دید».  

پوتین همچنین به کسانی که به دنبال جانشینی برای وی هستند گفت: «آنها باید به جای جست‌وجوی جانشین، کار (خود را) انجام دهند.» 

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت: «شما می‌دانید، اکنون من کاملاً رک می‌گویم، اگر این اتفاق نیفتد (اصلاحیه قانون اساسی مربوطه به تصویب نرسد)، در دو سال آینده، با توجه به تجربه خودم می‌دانم که آنها به جای (انجام) روند کار عادی خود در بسیاری از سطوح قدرت، به دنبال جانشین احتمالی خواهند بود.»  

ولادیمیر پوتین، امسال پیش‌نویس اصلاح قانون اساسی کشور روسیه که براساس آن وی اجازه می‌یابد تا بار دیگر در انتخابات سال ۲۰۲۴ شرکت کند را امضا کرده است.

این پیش‌نویس به دادگاه قانون اساسی روسیه ارسال خواهد شد و درصورت پذیرش، به رفراندم گذاشته و با رأی بیش از پنجاه درصد مردم روسیه اجرایی خواهد شد.

دوره کنونی ریاست‌جمهوری پوتین سال ۲۰۲۴ پایان می‌یابد. اصلاح قانون اساسی به وی اجازه می‌دهد تا بتواند دو دوره ۶ ساله دیگر، یعنی تا سال ۲۰۳۶ رئیس‌جمهور روسیه بماند.

مجلس دومای روسیه با ۳۸۳ رای مثبت و ۴۳ رای ممتنع به متمم پیشنهادی در خصوص اصلاح قانون اساسی این کشور و تمدید دوران ریاست جمهوری رأی مثبت داده است.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: