کد خبر: ۵۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
ترامپ:
رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای ضمن انتقاد از مشاور امنیت ملی سابق کشورش، تاکید کرد که وی با انتشار کتابی درباره دوره تصدی‌اش در دولت، قانون را نقض کرده است.

به گزارش آوای نشاط، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در این مصاحبه با شبکه فاکس نیوز درباره جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق این کشور گفت: او یک فرد ناموفق بود. او نتوانست تاییدیه سنا را به دست آورد به همین خاطر من به او جایگاهی که نیاز به تاییدیه سنا را نداشت، اعطا کردم. من فقط می‌توانستم همین کار را برای او انجام دهم و شیفته او نبودم.

ترامپ در پاسخ به یکی از ادعاهای مطرح شده در کتاب جدید بولتون مبنی بر این‌که وی در جریان نشست گروه ۲۰ در ژوئن ۲۰۱۹ میلادی از شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین خواسته تا به کمپین انتخاب مجددش کمک کند، گفت: نخست آن‌که هیچ کسی بیشتر از من در مقابل روسیه و چین محکم نایستاده است. چین هر ساله به ما میلیاردها دلار پول پرداخت می‌کند. تا قبل از این آنها هرگز حتی ۱۰ سِنت نیز به ما نداده بودند. این پسر جو بایدن بود که با یک و نیم میلیارد دلار پا به فرار گذاشت.

وی افزود: در نتیجه هیچ کسی به اندازه من در مقابل چین و روسیه محکم نایستاده است و این مساله در کتاب‌های تاریخ و مستند نیز ثبت شده است. حتی دولت قبلی نیز به اندازه من در مقابل چین و روسیه محکم نایستاده بود.

ترامپ در بخشی از این مصاحبه از بولتون به خاطر حمایتش از حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی انتقاد کرد.

وی گفت: بولتون حامی حمله به عراق بود. او یکی از بزرگترین حامیانی بود که می‌گفت بیاید به عراق حمله کنیم و این تصمیم آنها هیچ نتیجه‌ای نداشت. او حتی قبول ندارد که در این خصوص اشتباه کرده است.

ترامپ تاکید کرد: بولتون خیلی راحت قوانین را نقض می‌کند. این اطلاعات بسیار محرمانه و در بالاترین سطح قرار دارند. اینها اطلاعات بسیار محرمانه هستند و بولتون تاییدیه لازم را نداشت اما الان این اطلاعات را با صدای بلند درج کرده است.

او درباره جنجال‌ها و اعتراضات کنونی پیرامون مجریان قانون در آمریکا، اشغال کنونی بخشی از منطقه "کپتال هیل" در سیاتل را یک ننگ خواند و بار دیگر تعهد خود را تکرار کرد و گفت: اگر آنها از ما درخواست کنند ما خیلی سریع وارد عمل خواهیم شد. این ننگی برای کشور ما محسوب می‌شود.

وی همچنین از فرماندار واشنگتن و شهردار سیاتل به عنوان افرادی ضعیف انتقاد کرد.

ترامپ در عین حال به اتهامات علیه گرت رولف، افسر پلیس آتلانتا در تیراندازی مرگبار به ریشارد بروکس واکنش نشان داد و گفت: امیدوارم حکم عادلانه در رابطه با این افسر پلیس صادر شود چرا که در کشور ما با پلیس عادلانه برخورد نمی‌شود.

ترامپ درباره این رویارویی که منجر به مرگ بروکس شد، گفت: به نظر من این یک وضعیت وحشتناک است اما شما نمی‌توانید در برابر یک افسر پلیس مقاومت کنید. این یک موضوع خیلی خیلی ناراحت کننده است اگر دقیق نگاه کنید می‌بینید که کل اوضاع از کنترل خارج شده بود.

ترامپ در ادامه گفت اگر جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال ۲۰۲۰ پیروز شود درصدد براندازی پلیس برمی‌آید.

وی افزود: بایدن قرار نیست هیچ چیز را مدیریت و اداره کند. افراد پیرامون او این کار انجام خواهند داد و آنها درصدد براندازی پلیس برمی‌آیند و این تنها چیزی نیست که شما از دست می‌دهید بلکه شما خیلی چیزهایی که را دوست دارید داشته باشید نخواهید داشت.

انتهای پیام /

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: