کد خبر: ۵۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: برای گسترش و تکمیل شبکه ملی بومی باید مدیران کلان کشور آموزش های IT و ساختار دولت الکترونیک را بدانند در غیر اینصورت نه تنها حریم خصوصی افراد حفظ نمی‌شود بلکه داده‌های اطلاعاتی در معرض خطر قرار دارند.

به گزارش آوای نشاط، امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفت‌وگوی با خبرنگاران، با اشاره به اینکه نهادینه شدن شبکه ملی اطلاعات نیازمند آموزش مدیران کلان کشور به دانش IT است گفت: اگر بخواهیم بین بخش‌های دولتی و حاکمیتی در کشور داده و اطلاعات رد و بدل شود باید نسبت به گسترش و ترویج شبکه ملی اطلاعات با دو عنصر دانش IT و همچنین ساختار دانش دولت الکترونیک گام برداریم که این کار می‌تواند سرعت رسیدن به تبادل اطلاعات داخلی را افزایش دهد.

* کشور ایران دارای مرکز تبادل اطلاعات ملی است

وی افزود: کشور ایران دارای مرکز تبادل اطلاعات ملی است که اکنون در حال حاضر با استفاده از آن داده‌های اطلاعاتی بین نهادها و سازمان‌ها رد و بدل می‌شود، اما برای اینکه از حریم خصوصی افراد و داده‌های دولتی و خصوصی محافظت شود باید شبکه ملی اطلاعات با همکاری همه نهادهای دولتی و خصوصی گسترش پیدا کند چرا که این شبکه می‌تواند نیاز واقعی دستگاه‌های دولتی را برطرف کند.

*  امکان تبادل امکانات بین دستگاه‌ها وجود دارد

ناظمی تصریح کرد: امکان تبادل امکانات بین دستگاه‌ها وجود دارد اما متأسفانه روند آن درست انجام نشده است. چرا که یکی از مشکلات عمده آن دانش پایین مدیران است که متأسفانه در این زمینه بسیاری از مسؤولان نسبت به فراگیری دانش IT و دولت الکترونیک مقاومت می‌کنند و بسیاری از نهادها و افراد مختلف در دستگاه‌ها از فناوری موجود در کشور استفاده نمی کنند.

*  روزانه و ماهانه میلیون‌ها تراکنش بین دستگاه‌ها خارج از اینترنت انجام می‌شود

وی اضافه کرد: به عقیده من یکی از راهکارهای حفظ اطلاعات و داده افراد به خصوص برای مراکزی که جمعیت زیادی از قشرهای مختلف را تحت پوشش دارند این است که از درگاه‌های امن استفاده کنند چرا که زمانی که داده و اطلاعات در آن ذخیره شود امنیت آن قابل اعتماد است زیرا اگر کسی بخواهد به اطلاعات دست یابد یک نمونه از اطلاعات در درگاه امن وجود خواهد داشت و دیگر جای نگرانی نیست. این در حالی است که به طور روزانه و ماهانه میلیون‌ها تراکنش بین دستگاه‌ها خارج از اینترنت انجام می‌شود.

* بسیاری از فعالیت های اداری با شبکه ملی اطلاعات در بستر مجازی انجام می شود

ناظمی در پایان گفت: یکی از کارکردهای مهم تکمیل شبکه ملی اطلاعات این است که بسیاری از فعالیت‌ها ی اداری که نیاز به حضور در مراکز و نهادهای مختلف دارد  از طریق این شبکه به صورت مجازی انجام می شود. بنابراین برای ترویج آن باید همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی همکاری لازم را انجام دهند چرا که در این حوزه آموزش دانش فنی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: