کد خبر: ۵۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
یک متخصص امنیت سایبری به تازگی به یک رخنه امنیتی مهم در پیام‌رسان واتس‌_اپ پی برده است؛ شماره تلفن واتس‌اپ حساب کاربری شما ممکن است در موتور جستجوی گوگل ذخیره و در نتایج جستجوی کاربران نمایش داده شود!

به گزارش آوای نشاط، کانال تلگرامی مجازیست از رخنه امنیتی که متخصص امنیت سایبری ان را مطرح کرده نوشت‌:

یک متخصص امنیت سایبری به تازگی به یک رخنه امنیتی مهم در پیام‌رسان واتس‌_اپ پی برده است؛ شماره تلفن واتس‌اپ حساب کاربری شما ممکن است در موتور جستجوی گوگل ذخیره و در

نتایج جستجوی کاربران نمایش داده شود!

رخنه امنیتی در پیام‌رسان واتس‌اپ

وقتی کاربری از گزینه Click to chat در وب‌سایت خود برای شروع گفتگوی جدید در واتس‌اپ استفاده می‌کند، این شماره در قالب یک متن ساده در آن صفحه وب ذخیره می‌شود.

در نتیجه ممکن است ربات‌های موتور جستجوی گوگل شماره تلفن واتس‌اپ کاربر را ایندکس کرده و در نتایج جستجو نشان بدهند. یک هکر می‌تواند بعد از جمع‌آوری تعداد زیادی شماره موبایل‌ آن‌ها را به شرکت‌های تبلیغاتی بفروشد یا با ارسال پیامک یا برقراری تماس کلاهبرداری کند. واتس‌اپ در واکنش به انتشار این خبر نتیجه را مورد مهمی ندانست.

این شرکت عقیده دارد گوگل، همان شماره موبایلی را که مدیر وب‌سایت با دست خود داخل یک صفحه وب قرار داده، ایندکس می‌کند. روش پیشنهادی این متخصص امنیت شبکه، رمزگذاری شماره تلفن واتس‌اپ سپس اعلام به گوگل به منظور ایندکس نکردن شماره تلفن از طریق فایل robots.txt است.

انتهای پیام/

 

منبع: مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: