کد خبر: ۵۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کودک ۹ ساله خلاق کنیایی با ساخت دستگاه دستشویی برنده جایزه ابتکارات خلاقانه ریاست جمهوری این کشور شد.

به گزارش آوای نشاط، شاید شنیده باشید که می‌گویند سختی‌ها و مشکلات در زندگی، در واقع پل‌هایی برای رسیدن ما به موفقیت هستند. انسان به هرحال چه بخواهد و چه نخواهد ناچارا باید پس از تولد باید با مشکلات بزرگ و کوچک دست و پنجه نرم کند.

شاید بیشتر مردم این مشکلات را موانع یا سد‌های بازدارنده می‌خوانند، ولی در درازمدت همین مشکلات می‌توانند جای پا و تکیه گاه‌هایی برای ما باشند و ما را به جلو برانند. این یک واقعیت است که مهارت هرکس در مقابله با مشکلات زندگی بیش از هرکار دیگری که در عمر خود انجام خواهد داد، کیفیت زندگی او را تعیین خواهد کرد.

اما به تازگی ابتکار جالب یک کودک ۹ ساله آفریقایی در ساخت ماشین دستشویی به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. «اِستِفِن واموکوتا» ۹ ساله که اهل منطقه «بونگوما» در غرب کنیا است برای کمک به سلامت خانواده و هم محلی هایش در مقابله با کرونا اقدام به طراحی این دستگاه دستشویی کرده است. این کودک تنها با میخ، چوب و یک تانکر کوچک آب این دستگاه را طراحی و ساخته است. ابتکار جالب استفن باعث شده تا او جایزه ویژه ابتکارات خلاقانه ریاست جمهوری کنیا را از آن خود کند.

جیمز، پدر استفن که به پسرش در ساخت این ماشین کمک کرده است در این باره به CNN گفت: «چیزی که پسرم ساخته بود قدرت و استحکام لازم را نداشت، بنابراین من به او در این کار و تنظیمات آن کمک کردم. نمی‌خواستم رویای پسرم در ساخت این ماشین ناتمام بماند.l

استفن جزو ۶۸ کنیایی است که جایزه ویژه ایتکارات خلاقانه ریاست جمهوری کنیا را دریافت کرده است. قرار است این پسر خلاق از سوی «ویکلیف وانگامات»، فرماندار بونگوما به عنوان جایزه بورسیه تحصیلی دریافت کند. در تصاویر منتشر شده در توئیتر این پسر در حال دریافت جایزه خود دیده می‌شود. انتشار تصاویر مربوط به ابتکار این کودک کنیایی با واکنش کاربران فضای مجازی همراه بود و بسیاری از کاربران او را مورد تمجید قرار دادند.

یکی از کاربران در کامنتی نوشت: «عالی بود مهندس کوچک. به کارت ادامه بده. روزی خواهد رسید که تو می‌توانی یک هواپیما طراحی کنی.»

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: