کد خبر: ۵۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹
داشتن یک سیستم هضم سالم برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است. هفتاد درصد سیستم ایمنی بدن در داخل دیواره روده قرار دارد و مطالعات بیشماری نشان داده اند که میکروبیوم ها و باکتری های روده می توانند روی حساسیت ما به عفونت و بیماری تأثیر بگذارند.

به گزارش آوای نشاط، تریلیون باکتری های دوستانه در دستگاه گوارش ما زندگی می کنند و در سلامت کلی ما نقش اساسی دارند – دستگاه گوارش هضم را پشتیبانی می کند و با تولید آنزیم های مختلف برای انتقال مواد مغذی از طریق دیواره روده و به جریان خون نیز به جذب مواد غذایی کمک می کند. غذایی که می خوریم می تواند به سرعت این تعادل ظریف را تغییر دهد.

بنابراین، برای کمک به سلامت روده باید از چه غذاهایی استفاده کرد و یا از مصرف چه مواد غذایی اجتناب کرد؟ 

مواد غذایی که برای سلامت روده بهتر است مصرف نشوند شامل:

– غذاهای تصفیه شده مانند نان سفید و شکر می توانند تعادل ظریف موجود در میکروبیوم را بی ثبات کنند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برخی از شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام رشد باکتری های ناسالم در روده را افزایش می دهد.

– غذاهای سرخ شده باعث رشد باکتریهای مضر روده می شوند.

مواد غذایی که برای سلامت روده ها توصیه می شوند:

– میوه ها، سبزیجات و حبوبات که حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. یک مطالعه نشان داده است که خوردن رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات می تواند از رشد برخی بیماری ها جلوگیری کند.

– مواد غذایی تخمیر شده مثل ماست صدها سال در رژیم های غذایی استفاده می شود. این یک روش مؤثر برای ترویج باکتریهای خوب طبیعی است. 

– غذای پربیوتیک باکتریهای دوستانه ای را در داخل روده ایجاد می کند زیرا از رشد بیفیدوباکتری ها (باکتری های خوب) پشتیبانی می کند. سیر خام، تره فرنگی، پیاز یا مارچوبه را امتحان کنید.

– غذاهای سرشار از پلی فنول بخورید. اینها به طور موثر قابل جذب نیستند و بخش اعظمی از گیاه به روده بزرگ ادامه می یابد که باکتری ها آنها را هضم می کنند، و این باعث می شود آنها گزینه مناسبی برای حمایت از سلامت روده باشند. چای سبز، بادام، کلم بروکلی، زردچوبه و کاکائو سرشار از پلی فنول هستند.

همچنین بهتر است که یک مکمل پروبیوتیک را به رژیم روزانه خود اضافه کنید تا با تغییر ترکیب کلی میکروبی، به کمک میکروبیوم شما کمک کند. پروبیوتیک ها روده را با میکروارگانیسم های “خوب” جمع می کنند و به تجزیه مواد مضر کمک می کنند، پربیوتیک ها به ساختن و نگه داشتن مستعمره سالم باکتریها و میکروارگانیسم ها کمک می کنند.

منبع:msn

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: