کد خبر: ۵۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
در طرح سؤال از وزیر اقتصاد آمده است که علت عدم رسیدگی به مجوز کارگزاری بورس در هیأت مقررات زدایی و رفع انحصار از این مجوز چیست؟

به گزارش آوای نشاط، طرح سؤال از فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس تهیه و تدوین شد. در این سوال آمده است که علت عدم رسیدگی به مجوز کارگزاری بورس در هیأت مقررات زدایی و رفع انحصار از این مجوز چیست؟

متن کامل طرح سوال از وزیر امور اقتصادی و داریی به شرح زیر است:

خلاصه سؤال: علت عدم رسیدگی به مجوز کارگزاری بورس در هیأت مقررات زدایی و رفع انحصار از این مجوز چیست؟

حدود 14 سال است که هیچ مجوزی برای تأسیس کارگزاری بورس صادر نگردیده است که انحصار در صدور این مجوز سبب گردیده نرخ بالای کارمزد کارگزاری‌ها و افزایش بی‌سابقه ارزش معاملات درآمد میلیاردی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نصیب برخی کارگزاری‌ها می‌نماید.

نظر به این که سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز تأسیس شرکت کارگزاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سامانه مجوزهای کسب و کار بارگذاری نموده است و هیأت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار مکلف بوده ظرف مدت یک ماه نسبت به بررسی شرایط بارگذاری شده در سامانه مذکور اقدام و شرایط زائد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حذف نماید.

حال با توجه به این که برخی مقررات بارگذاری شده در سامانه مغایر با قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و منسوخ می‌باشد ضروری است علت تأخیر هیأت مقررات زدایی در بررسی شرایط بارگذاری شده در سامانه کسب و کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام و سریعا با تشکیل جلسه نسبت به حذف شرایط زائد در رفع انحصار از مجوز کارگزاری بورس اقدام نماید.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: