کد خبر: ۵۴۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
سردار اشتری در مراسم معارفه فرمانده مرزبانی ناجا
فرمانده نیروی انتظامی: سناریوی تحریم علیه مسئولان نیروی انتظامی حربه‌ای نخ نما است.

به گزارش آوای نشاط، سردار حسین اشتری در مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی ناجا افزود:باید مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تقویت شود.
وی ادامه داد: حرکت رو به رشد مرزبانی ناجا به ویژه در ارتقاء آمادگی رزمی و ضرورت اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی برای مقابله با قانون ستیزان و تروریست‌ها در مرز‌ها از اولویت‌های کاری در مرزبانی است.
سردار اشتری گفت: با اشراف اطلاعاتی مناسب می‌توان در مرز‌ها به بهره وری امنیتی مطلوب دست پیدا کرد و باید در این زمینه اهتمام ویژه داشت.
فرمانده ناجا با اشاره به راهبرد ارتقاء امادگی عملیاتی، ارتفاء تعاملات و کاهش آسیب پذیری گفت: همه ماموریت‌های مرزبانی باید همسو و براساس راهبرد‌های تعیین شده باشد.
وی با اشاره به پیگیری‌های ناجا در ارتقاء جایگاه مرزبانی از طریق ستاد کل نیرو‌های مسلح و در نهایت تایید فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در سال گذشته افزود: برای تحقق راهبرد‌های گفته شده در سال ۹۸ اقدامات به این شرح صورت گرفت:
۱- هوشمندسازی کنترل نوار مرز و مبادی ورودی پایانه‌های مرزی با استفاده از ابزار و تجهیزات روز اپتیکی و الکترونیکی
۲- استفاده از امکانات پهپادی در راستای کنترل و پایش نوار مرز
۳- تقویت ناوگان شناوری دریایی و ارتقاء سطح آموزش‌های تخصصی کارکنان دریابانی در حوزه‌های ناوبری غواصی و تفنگدار دریایی
۴- تشدید مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر با استفاده از ظرفیت سایر نهاد‌های مسئول
۵- ارتقاء تعاملات و دیپلماسی مرزی براساس حسن همجواری و پروتکل‌های موجود
۶- بهره گیری بیشتر از ظرفیت و توان مرزنشینان در راستای ایجاد امنیت پایدار در مرز‌های جمهوری اسلامی با کشور‌های همسایه
۷- ایجاد شهرک‌های خانه سازمانی به منظور رفاه حال مرزبانان و ماندگاری بیشتر آنان در مرز
۸- عملیاتی کردن ساختار جدید مرزبانی در راستای تقویت و تجهیز فرماندهی مرزبانی ناجا
۹- تامین بخشی از امکانات و خودرو‌های تاکتیکی و زرهی به منظور بالا بردن قدرت تحرک و کاهش تلفات انسانی
وی با اشاره به اقدامات مذبوحانه دولت امریکا در تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: سناریوی تحریم علیه مسئولان نیروی انتظامی حربه‌ای نخ نما شده و فاقد ارزش و تاثیر است.
سردار اشتری گفت: این دست تحریم‌ها موضوعی جدید نبوده و ثمره‌ای جز راسخ‌تر شدن اراده سربازان ولایت در مسیر اقتدار آفرینی برای میهن اسلامی و صیانت از نظام و ملت ایران و قطع دست متجاوزان به تمامیت ارزی کشورمان را در پی نخواهد داشت.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود:تحریم پلیس یعنی ایجاد اختلال در امور جاری مردم و همراهی با هنجارشکنان اجتماعی به ویژه قاچاقچیان مواد مخدر.
وی ادامه داد: از این که ناجا به جایگاهی رسیده است که موجب تحریم امریکا می‌شود برخود افتخار می‌کنیم و این نشانه آن است که ما در مسیر درست حرکت می‌کنیم.
سردار اشتری با اشاره به شیطنت‌های ماه گذشته معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خصوصا رسانه‌های غربی به رهبری و سرکردگی امریکا در اختلاف افکنی بین دو ملت بزرگ ایران و افغانستان گفت: به محض انتشار خبر غرق شدن چند تبعه افغانستانی در رودخانه هریرود در فضای مجازی و رسانه‌های غربی، دستور ویژه برای بررسی موضوع صادر شد.
وی با اشار به روابط نیک و حسنه بین دو کشور ایران و افغانستان گفت: ضمن دعوت از یک هیئت کارشناسی از کشور افغانستان این موضوع به دقت مورد بررسی قرار گرفت.
سردار اشتری گفت: لذا انتظار می‌رود برادرانمان در کشور افغانستان به دور از تحریف و القائات منفی دشمنان و هیجانات رسانه‌ای با نگاهی به تاریخ روابط فی مابین زمینه بررسی مشترک این رخداد را در فضایی غیرسیاسی و کارشناسانه فراهم نموده و به دشمنان دو ملت اجازه موج سواری ندهیم. ضمنا تاکنون ادعا‌های مطرح شده در فضای مجازی را رد کرده و تایید نمی‌گردد.

سردار «احمدعلی گودرزی»؛ فرمانده مرزبانی ناجا شد
با حکم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سردار «احمد علی گودرزی» به سمت فرمانده مرزبانی ناجا منصوب شد.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: