کد خبر: ۵۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
فرمانده انتظامی:
فرمانده انتظامی یزد گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ۲۷۴ شهروند غیرمجاز خارجی که در سه نقطه مرکز این استان مخفیانه تجمع کرده بودند در چندین عملیات از سوی نیروهای پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش آوای نشاط، سرتیپ  عباسعلی بهدانی‌فرد افزود: در چارچوب ارتقای امنیت اجتماعی و با هدف مبارزه با ناامن کنندگان امنیت، ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی از تجمع تعدادی از آنها در مناطق مختلف شهر یزد مطلع شدند.

به گزارش عصر شنبه پایگاه خبری پلیس، وی با بیان اینکه این افراد از مرزهای شرقی و جنوب شرق  کشور به صورت غیرمجاز وارد ایران شده بودند،تصریح کرد: مقصد بعدی آنها استان های مرکزی کشور بود.

فرمانده انتظامی یزد افزود: در این مورد افرادی که در جابه جایی شهروندان خارجی فعالیت داشتند،  شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان خارجی باید با اخذ مجوزهای قانونی و برابر پروتکل‌های بین‌المللی به کشور وارد شوند تا شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.

بهدانی‌فرد اظهار کرد: با وجود مشکل پیش آمده برای شهروندان خارجی باز هم شاهد تردد بدون مجوز این افراد در جاده‌ها و حاشیه شهرها و نارضایتی مردم و احساس ناامنی شهروندان یزدی هستیم که پلیس در این مورد برابر وظایف ذاتی و قانونی خود نسبت به دستگیری و طرد آنها اقدام می کند.

وی تاکید کرد: قاچاق شهروندان خارجی از مسیرهای استان سبب نارضایتی مردم شده و به دنبال درخواست های مکرر آنها مبنی بر برخورد قاطع با این پدیده مجرمانه را در پی دارد.

به گفته وی متاسفانه افرادی فرصت‌طلب و سودجو با بی توجهی به قانون اقدام به قاچاق انسان می کنند و با به خطر انداختن جان خود و دیگران امنیت استان را مخدوش کرده‌اند.

 بهدانی‌فرد یادآور شد: برابر قانون، هر شهروند خارجی باید قبل از ورود به خاک ایران مجوز لازم برای ورود و اقامت را از مراجع رسمی اخذ کند، در غیر این صورت دستگیر و به کشور مربوطه طرد می شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری و پیگیری مسوولان استان و کشور شاهد ساماندهی وضعیت موجود و رفع این معضل اجتماعی باشیم.

یزد نقش مؤثری در اتصال استان‌های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق و غرب ، در بعضی مواقع راه‌های آن برای انتقال کالای قاچاق، انسان و نیز مواد مخدر مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

روزانه تعدادی از شهروندان خارجی غیرمجاز از استان‌های جنوب شرقی و شرقی کشور وارد محدوده استان یزد شده و با استفاده از خودروهایی که اصطلاحا به «شوتی» معروف شده‌اند به استان‌های دیگر منتقل می‌شوند.

تعداد افغان های مجاز در یزد حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار نفر تخمین زده می شود و شمار افراد غیرمجاز نیز همین تعداد برآورد شده است که آمار آنها در فصول مختلف سال در نوسان است. 

روزانه  حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو از جاده‌های استان یزد از جنوب به شمال و شرق و غرب کشور و بالعکس تردد می‌کند و جاده‌های استان از ترافیک نسبتا بالایی برخوردار است و تردد شهروندان غیرمجاز در  استان تاکنون باعث وقوع چندین مورد تصادف منجر به فوت شده و یکی از خواسته های شهروندان از مسوولان کنترل و جلوگیری از تردد این خودروهاست.

هفته گدشته یک خودرو حامل شهروندان خارجی بدون توجه به دستور پلیس ، پس از اصابت تیر به لاستیک آن، راننده خودرو هشت کیلومتر با لاستیک بدون باد در جاده حرکت کرد و دچار آتش سوزی شد  که در این حادثه تلخ سه نفر که در عقب خودرو مخفی  بودند، فوت و هشت نفر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: