کد خبر: ۵۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق:
سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از تحقق اهداف اعلامی عملیات گسترده «ابطال العراق» خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق اعلام کرد که اهداف مطلوب در عملیات گسترده «ابطال العراق» علیه تروریسم، محقق شده است.

وی تصریح کرد: عملیات «ابطال العراق - نصرالسیاده» که از سوی یگان‌های نظامی مشترک در مناطق مرزی و حد فاصل میان دو استان کرکوک و صلاح‌الدین انجام شد، اهداف برنامه‌ریزی شده را محقق ساخت و نیروهای امنیتی مشترک، مساحتی بالغ بر ۷۳۸ کیلومترمربع را تفتیش و کاملا پاکسازی کردند.

به گفته رسول، در این عملیات شماری از تروریست‌ها کشته و شماری از آنها که تحت تعقیب بودند، دستگیر شدند. لانه‌ها و مخفی‌گاه‌های این تروریست‌ها نیز تخریب شد و تجهیزات نظامی و تسلیحاتی آنها توقیف شد.خودروهای بمب‌گذاری‌شده متعددی از نخستین روز آغاز این عملیات منفجر و نابود شدند.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که گروه‌های تروریستی تلاش دارند تا خود در مناطق صحرایی دور دست و مناطق کوهستانی و دره‌ها پنهان کنند. پس از پایان این عملیات بار دیگر یگان‌های نظامی در مناطق پاکسازی شده مستقر خواهند شد و اجازه نخواهند داد عناصر داعش با سوءاستفاده از شرایط، در منطقه مذکور تردد کنند.

عملیات گسترده «ابطال العراق» از روز سه شنبه (۱۳ خرداد) با سفر «مصطفی الکاظمی» به کرکوک با هدف پاکسازی این استان بعلاوه بخش‌هایی از صلاح‌الدین و دیالی از حضور هسته‌های داعش آغاز شد. هدف اعلامی از این عملیات، افزایش امنیت و ثبات در این مناطق، تعقیب باقی مانده عناصر داعش و بازداشت افراد تحت تعقیب بود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: