کد خبر: ۵۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن جمعه شب اعلام کرد که جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی طی هفته گذشته بیش از ۲۵۰ بار مناطق مختلف این کشور را هدف قرار دادند.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از المسیره یمن، سریع افزود: جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی، طی هفته گذشته استان‌های مأرب، الجوف، صنعاء، عمران، صعده، حجه، بیضاء و مناطق مرزی را یمن و عربستان را هدف قرار دادند.

وی گفت: نیروهای ائتلاف سعودی همچنین بیش از ۱۵ عملیات نفوذی و تهاجمی در محورهای عملیاتی الجوف، مأرب، تعز، ضالع و بیضاء انجام دادند که توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دفع شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: تعداد حملات هوایی ائتلاف سعودی از ۹ آوریل (۲۰ فروردین) تاکنون به یک هزار و ۸۳۶ بار و عملیات تهاجمی این ائتلاف در محورهای عملیاتی نیز به ۱۳۵ حمله می‌رسد.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: