کد خبر: ۵۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
مسکو:
وزارت خارجه روسیه با انتقاد از اظهارات یک مقام آمریکایی درباره لزوم خروج مسکو از منطقه غرب آسیا، افزایش چنین اظهارات بی‌خردانه‌ای در وزارت خارجه آمریکا را نشانه نزول سطح کیفی در آن نهاد دانست.

به گزارش آوای نشاط، یک منبع در وزارت خارجه روسیه به ادعاهای «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا مبنی بر لزوم خروج مسکو از منطقه غرب آسیا، واکنش نشان داد.

این منبع، که نامش فاش نشد، امروز (جمعه) در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» این اظهارات شنکر را «بی‌خردانه» توصیف کرده و آن را نشانه‌ای از کاهش سطح کیفی استانداردهای حرفه‌ای در وزارت خارجه آمریکا دانست.

شنکر روز پنجشنبه طی نشست ویدئوکنفرانسی «اندیشکده خاورمیانه» ضمن متهم کردن مسکو به ایفای نقش مخرب در منطقه غرب آسیا، گفته بود  آمریکا به مدت ۴۵ سال است که تلاش می‌کند تا حضور روسیه در این منطقه را کاهش دهد.

به نوشته اسپوتنیک، این منبع همچنین توضیح داد: «به نظر می‌رسد، او (شنکر) درک نمی‌کند که چه چیزی به زبان می‌آورد. این (اظهارات) غیرقابل درک است. این فقط بی‌خردی است. سطح استانداردهای حرفه‌ای (در وزارت خارجه آمریکا) بسیار تنزل کرده است».

پیش از این نیز «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روسیه را به دست داشتن در تظاهرات‌های اخیر در آمریکا و افزایش ناآرامی‌ها متهم کرده و مدعی شد ایالات متحده بر این بحران‌ها غلبه خواهد کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه نیز در واکنش به این اتهام‌زنی، تاکید کرد اعتراضات در ایالات متحده یک موضوع کاملا داخلی است و مسکو در چنین رخدادهایی هیچ دخالتی نکرده است. 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: