کد خبر: ۵۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
ا. ابتلای نزدیک به ۱۰۰۰ تن دیگر به کرونا در افغانستان طی یک شبانه‌روز گذشته، تعداد بیماران کووید ۱۹ در این کشور به مرز ۱۹ هزار نفر رسید.

به گزارش آوای نشاط، وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد در یک شبانه‌روز گذشته ۹۱۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرده که بیش‌ترین رقم ثبت شده از زمان شیوع این ویروس در این کشور است.

با ثبت این رقم، شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به ۱۸ هزار و ۹۶۹ تن افزایش یافته است.

وزارت بهداشت افغانستان روز جمعه، شانزدهم خرداد، با انتشار آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در این کشور اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۵۷۰ نمونه مشکوک به کرونا مورد بررسی قرار گرفته است.

از این میان، ابتلای ۹۱۵ تن در ۱۴ ولایت تثبیت شده است. بیش‌ترین رقم مبتلایان مربوط کابل، هرات و بلخ است. ۴۲۳ نفر در کابل، ۲۰۱ نفر در هرات و ۱۱۶ نفر در بلخ در یک شبانه‌روز گذشته به ویروس کرونا آلوده‌ شناسایی شده‌اند.

همچنین ۲۹ نفر در قندوز، ۲۳ نفر در کنر، ۲۱ نفر در قندهار، ۲۱ نفر در فراه، ۲۱ نفر در سرپل، ۲۰ نفر در هلمند، ۱۵ نفر در سمنگان، ۱۱ نفر در پکتیا، هفت نفر در ننگرهار، چهار نفر در میدان‌وردک و سه نفر در لغمان در ۲۴ ساعت گذشته ابتلایشان به ویروس کرونا تثبیت شده است.

در ۲۴ ساعت گذشته 9 بیمار کووید – ۱۹ در افغانستان جان باخته‌اند. با جان باختن سه نفر در بلخ، دو نفر در سمنگان، دو نفر در قندوز و دو نفر دیگر در هرات، شمار قربانیان ویروس کرونا به ۳۰۹ نفر رسیده است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۸ بیمار کووید – ۱۹ بهبود یافته‌اند. با بهبودی ۱۰۴ نفر در کابل، ۵۸ نفر در هرات، پنج نفر در بادغیس، سه نفر در فاریاب، سه نفر در سرپل، یک نفر در بلخ، یک نفر در میدان‌وردک، یک نفر در لغمان، یک نفر در کنر و یک نفر دیگر در هلمند، شمار بهبودیافتگان به یک هزار و ۷۶۳ تن رسیده است.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: