کد خبر: ۵۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
«آبه شینزو» و «لی که چیانگ» نخست وزیران ژاپن و چین اعلام کردند که برای ساخت واکسن کرونا در مجموع ۳۲۰ میلیون دلار اختصاص می دهند.

به گزارش آوای نشاط، روزنامه ژاپن تودی روز جمعه گزارش کرد که آبه در جریان سخنرانی خود اعلام کرده است که به سازمان بهداشتی "گیوی" که اتحاد جهانی ساخت واکسن محسوب می شود، ۳۰۰ میلیون دلار می دهد.

کمک دولت ژاپن به این سازمان برای ساخت واکسن با هدف درمان کرونا و از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ میلادی ارایه می شود.

این در شرایطی است که پیش از این "لی که چیانگ" نخست وزیر چین هم اظهار داشته بود که دولت این کشور به این سازمان ۲۰ میلیون دلار برای ساخت واکسن کرونا می دهد.

میزبانی نشست ویدیویی روز پنجشنبه برای رهبران جهان به ابتکار انگلستان برگزار شد و در جریان آن نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که کشورش در پنج سال گذشته به این سازمان ۹۵ میلیون دلار کمک کرده است.

پیش بینی شده بود که کشورهای مختلف تا میزان ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در اختیار این سازمان بهداشتی که به کشورهای در حال رشد و نیازمند به واکسن و تجهیزات دارویی کمک می کند اختصاص می دهند اما رقم کمک ها به ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است.

چین هم که کمک ابتکاری ۵ میلیون دلاری در اختیار این سازمان قرار داده بود این بار از اختصاص ۲۰ میلیون دلار خبر داده و تاکید کرده است به مشارکت با کشورهای دیگر برای ساخت واکسن ادامه می دهد چین هم اکنون روزانه ۳ میلیون آزمایش کرونا در کشور انجام می دهد.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: