کد خبر: ۵۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: نهال آناناس به صورت کشت بافتی ( قرار دادن یاخته با قطعه‌ای از بافت گیاهی در محیط کشت ) در نهالستان شهرستان محلات تکثیر شد.

به گزارش آوای نشاط، «علی‌ اصغر زارعی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: پروتکل تکثیر نهال آناناس به روش کشت بافتی توسط پژوهشکده گل و گیاهان زینتی و یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان شهرستان محلات با موفقت تدوین و ارایه این نهال‌ها به متقاضیان آغاز شده‌است.

وی ادامه داد:  ۱۰۰ هزار نهال آناناس در شهرستان محلات تکثیر و برای کشت در گلخانه‌های استان مرکزی و کشور آماده تحویل به متقاضیان است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان از آمادگی کامل برای ارایه تسهیلات و حمایت‌های لازم برای کشت نهال و تولید آناناس در گلخانه‌های استان برخوردار است.

زارعی گفت: قدم‌های مثبتی در زمینه تکثیر نهال موز نیز در شهرستان محلات برداشته شده و به زودی تکثیر این نهال نیز آغاز می‌شود.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است و ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.
شهرستان محلات به مرکزیت شهری به همین نام در ۱۱۰ کیلومتری اراک واقع شده و به شهر گل ایران شهرت دارد..

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: