کد خبر: ۵۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
مسکو :
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو از واشنگتن می‌خواهد «باج گیری اقتصادی» علیه ونزوئلا را متوقف کند.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که مسکو توقف سیاست باج‌گیری اقتصادی آمریکا علیه ونزوئلا را خواستار است.

وی در کنفرانس خبری گفت: فشار برای استفاده از تحریم‌ها ادامه دارد. برخی هشدارهای دولت آمریکا علیه تسهیلات برای تأمین سوخت ونزوئلا به وسیله ایران از حد و مرز خارج شده است.

زاخارووا افزود: علاوه بر تهدیدهای قبلی علیه شرکت‌های بیمه و کشتی‌داران، (واشنگتن) اکنون بنادر و کشتی‌داران را تهدید می‌کند.

وی گفت: خزانه‌داری آمریکا پیش از این چهار شرکت نفتی را که در جریان انتقال سوخت به ونزوئلا حضور داشته‌اند، به لیست تحریم‌ها اضافه کرد و ما این اقدام غیرقانونی را محکوم می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: ما خواستار توقف چنین اقداماتی علیه دولتی با حاکمیت مستقل هستیم و باید بدانیم که اولویت ونزوئلا هم اکنون غلبه بر اختلافات است.

وی اعلام کرد که مسکو بعید نمی‌داند که آمریکا در تلاشی جدید قصد نفوذ به ونزوئلا را داشته باشد.

وزیر دفاع کلمبیا پیش از این اعلام کرده بود که حدود ۵۲ نظامی آمریکایی به این کشور خواهند آمد تا در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و بدون مشارکت در عملیات نظامی به مشاوره و آموزش ارتش کلمبیا بپردازند.

در حالی که ونزوئلا تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکا قرار دارد و با شیوع ویروس کرونا و کاهش تولید نفت با مشکلات متعدد اقتصادی دست به گریبان است، نفتکش‌های ایران در راستای حمایت از اقتصاد ونزوئلا راهی این کشور شدند.

*شفقنا

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: