کد خبر: ۵۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
وزارت کشور هند ۲ هزار و ۲۰۰ عضو گروه اسلامی "جماعت تبلیغی" از ۴۷ کشور که قوانین مقابله با کرونای این کشور را نقض کرده بودند، در فهرست سیاه قرار داد.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از رسانه‌های هند، یک مقام در وزارت کشور هند گفت: این افراد تا ۱۰ سال آینده نخواهند توانست به هند سفر کنند. دولت هند به دلیل نقض قوانین روادید و همچنین قوانین مقابله با کرونا، این افراد را در فهرست سیاه قرار داده است. 
هند در گذشته تنها گروه‌های تروریستی و اعضای آن‌ها را در فهرست سیاه خود قرار می‌داد. 
اعضای گروه جماعت تبلیغی که در فهرست سیاه قرار گرفته‌اند متعلق به کشورهایی چون اندونزی، بنگلادش، مالزی، قرقیزستان، قزاقستان، میانمار، سودان، سنگاپور، آفریقای جنوبی، عربستان سعودی، فیلیپین، روسیه، سریلانکا، آمریکا، سوریه، بلژیک، برزیل، استرالیا و افغانستان می‌شوند. 
گروه اسلامی جماعت تبلیغی در هفته اول ماه مارچ برنامه ای را در محله "نظام الدین" در دهلی نو برگزار کرد. در این برنامه مذهبی دست کم هفت هزار و ۶۰۰ تن از مسلمانان هندوستان و یک هزار و ۳۰۰ فرد از کشورهای مثل مالزی و اندونزی شرکت کردند. 
این برنامه مذهبی در میان تعطیلی‌های گسترده در هند به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار شد و باعث شد که بسیاری از گروه‌های ضد اسلامی در هند تمام جامعه مسلمان هند را مقصر اصلی شیوع کرونا در این کشور جلوه دهند. با انتشار اخبار در خصوص این کنفرانس هشتگ‌های " کرونایی"،  "نادان‌های نظام الدین" و "کووید ۷۸۶" در توییتر پدیدار شد. 
همچنین پیامک‌های اسلام هراسی در رسانه‌های اجتماعی هند منتشر شده‌اند که این موضوع تنش قومی و مذهبی را در جامعه هند تشدید کرده است. 
به دلیل این تبلیغات، مسلمانان در مناطق مختلف هند مورد حمله واقع شده و از حضور آن‌ها در بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، بازارها و مناطق مسکونی جلوگیری شده است. 
بسیاری از کانال‌های اصلی تلویزیون، کاربران رسانه‌های اجتماعی، نویسندگان و روزنامه نگاران هندی نیز علیه مسلمانان نفرت ایجاد کرده‌اند. 
پیش از انتشار ویروس کرونا، مسلمانان و دیگر اعضای جامعه مدنی هند به اصلاحات وضع شده در قانون شهروندی این کشور اعتراض کرده بودند. 
اصلاح قانون شهروندی هند در تاریخ ۲۰ آذر (۱۱ دسامبر) در این کشور به تصویب رسید. بر اساس این قانون پناهجویان کشورهای بنگلادش، افغانستان و پاکستان در هند که بدون اوراق معتبر پیش از سال ۲۰۱۵ میلادی وارد این کشور شده‌اند می‌توانند شهروندی این کشور را دریافت کنند اما این قانون شامل حال مسلمانان نمی‌شود. مسئولان هند در باره علت این اقدام گفته‌اند که مسلمانان کشورهای همسایه تحت پیگرد نیستند. 
اما گروه‌های منتقد به این اصلاحات معتقدند که هدف واقعی از قوانین جدید تحت فشار قرار دادن بیشتر مسلمانان و تبعیض علیه آنان برای راضی نگاه داشتن احزاب هندو می‌باشد. 
اعتراضات به این اصلاحات حدود سه ماه ادامه یافت تا اینکه در ماه اسفند، در حمله هندوهای افراطی به معترضان مسلمان در شمال شرق دهلی نو بیش از ۵۰ مسلمان کشته شده و حدود ۲۰۰ نفر دیگر مجروح شدند. در این حملات همچنین به دارایی‌های مسلمانان در مناطق شمال شرق دهلی آسیب زیادی رسید. 

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: