کد خبر: ۵۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
منابع خبری آمریکایی از دستگیری بیش از ۱۰ هزار نفر در جریان اعتراض‌های هشت روز گذشته علیه تبعیض نژادی و بی‌عدالتی در این کشور، خبر دادند.

به گزارش آوای نشاط، همچنین گفته می‌شود در این اعتراض‌ها، بیش از ده‌ها کشته گزارش شده است، با این حال اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد.

از روز چهارشنبه اعتراض‌ها در ایالت‌های مختلف این کشور ادامه داشت اما عمدتا مسالمت‌آمیز بود با این حال ۱۰ اتوبوس، نیروی ارتش را برای استقرار در مقابل کاخ سفید پیاده کرد.

این اعتراض‌ها پس از آن آغاز شد که پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا پس از دستگیری و دستبند زدن به سیاهپوستی به نام جورج فلوید۴۶ ساله، با زانوی به مدت حدود ۹ دقیقه به گردن وی فشار آورد در حالیکه او مدام می‌گفت «نمی‌توانم نفس بکشم»
در دقایق پایانی فیلم منتشر شده از این صحنه، دیده می‌شود که فلوید چشمانش را بسته و بی حرکت در زیر زانوی این پلیس قرار دارد که نشان از جان باختن وی دارد.

خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان، مساله‌ای همیشگی است و مرگ فلوید جرقه‌ای برای ابراز صدها سال بی‌عدالتی در این کشور شده است.

معترضان به این قتل، بر این باورند که نه تنها چهار افسر پلیس متهم در این قتل باید مجازات شوند، بلکه تمام پلیس‌هایی که در سراسر کشور علیه سیاهپوستان دست به خشونت زده‌اند هم باید مورد مجازات قرار گیرند.

همزمانی این حادثه با شیوع کرونا در آمریکا که باعث بیکاری بخش قابل توجهی از سیاهپوستان، بیماری بیشتر این نژاد که عمدتا به دلیل فقر و نداشتن بیمه درمانی بوده است، موج اعتراض‌ها را در برخی موارد به خشونت کشاند به طوری که خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات رسمی نوشت فقط در مینیاپولیس بیش از ۲۲۰ ساختمان آسیب دیده یا به آتش کشیده شده و خسارت به املاک به ۵۵ میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: