کد خبر: ۵۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
توسعه دهندگان بیت‌کوین مدعی شدند که، ساتوشی ناکاموتو برای بالا بردن امنیت در پول دیجیتال از متخصصان رمز نگاری مشورت گرفته است.

به گزارش آوای نشاط، در سال 2010 شاهد همکاری نزدیک ساتوشی ناکاموتو و «Laszlo Hanyecz» بودیم. اولین خرید بیت‌کوین را«Laszlo Hanyecz» ثبت کرد، حالا خبر‌گزاری کوین تلگراف در متنی منتشر شده تصمیم ساتوشی به استفاده از منحنی secp256k1 را گیج کننده دانسته، چراکه در آن زمان این منحنی رایج نبوده و استفاده از این منحنی‌ها یعنی منحنی‌های موسسه ملی فناوری و استانداردها رواج بیشتری داشته است.

کاربران زیادی در این سال‌هایی که گذشته، دلیل استفاده از محنی secp256k1 را انتخاب ساتوشی می‌دانستند، چراکه این منحنی با بهره‌وری بیشتر و احتمال ایجاد درب پشتی وبهینه بودن را نبوغ ساتوشی می‌دانستند. حالا ایمیل‌های ساتوشی و Hanyecz به بیرون درز پیدا کرده که Hanyecz به ساتوشی ایمیلی مبنی بر دلیل استفاده از این منحنی را می‌پرسد که ساتوشی در پاسخ می‌گوید که تعدادی از متخصصان به او کمک کرده‌اند و توضیح بیشتری نمی‌دهد.

 

 

Bitcoin-3-800x450.jpg
-

 

آنچه که پیداست استفاده از این منحنی در قبل از عرضه بیت‌کوین پیاده‌سازی شده اما معلوم نیست ساتوشی چه زمانی از متخصصان کمک گرفته. این موضوع‌ نیز برای همه مرموز است که خالق بیت‌کوین سوالاتش را در انجمن رمزنگاری پرسیده یا به طور مستقیم با آن‌ها صحبت کرده.

سوال دیگر از ساتوشی در ایمیل‌ها این است که، چطور این (بیت‌کوین) را ساختی؟ و تمام مراحل را خودت انجام دادی؟؟

پاسخ ساتوشی این است که ساخت این کدها 18 ماه طول کشیده است.البته مشخص نشده که منظور او چند بار تلاش برای پروژه‌های اولیه بیت‌کوین بوده است.

در این خبر اطلاعات جالبی منتشر شده مثلا آدام بک کسی که از فعالان مطرح بازار بیت‌کوین و بنیان گذار بلاک استریم است نامش احتمالا در تیم ساتوشی نوشته شده است. به احتمال زیاد بک همانند ساتوشی یک رمزنگار خبره نبوده چون Hashcash از این منحنی استفاده می‌کند.

منبع: cointelegraph

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: