کد خبر: ۵۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
سفارت مسکو در دمشق خبر داد که محموله جدیدی از جنگنده‌های میگ-۲۹ که تحویل سوریه داده شد، مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش آوای نشاط، سفارت مسکو در دمشق شامگاه چهارشنبه (روز گذشته) خبر داد که ارتش سوریه دومین محموله از جنگنده‌های میگ-۲۹ را تحویل گرفته است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این سفارت گزارش داد که «سوری‌ها، عملا استفاده از جنگنده‌های روس را آغاز کردند».

یک منبع نظامی نیز پیش از این خبر داد که در ادامه همکاری نظامی و فنی بین سوریه و روسیه، طرف روس دومین محموله ای این جنگنده‌های پیشرفته را به دمشق تحویل داده است.

این منبع تأکید کرد که «این جنگنده‌ها نسبت به مدل‌های پیشین، کارآیی بیشتر دارند و از پایگاه حمیم به محل حضور خود در فرودگاههای نظامی سوریه پرواز خود را آغاز کردند».

طی روزهای گذشته رئیس جمهور روسیه از وزارت دفاع و خارجه این کشور خواسته بود با طرف سوری برای توسعه بیشتر پایگاه هوایی حمیمیم وارد مذاکره شوند.

به دنبال وقوع بحران سوریه و مداخله طرفهای خارجی در این کشور، دمشق از مسکو برای مقابله با تروریستها و حضور نظامی در این کشور دعوت کرده بود. در همین راستا روسیه و سوریه در سال ۲۰۱۵ یک توافق ۴۹ ساله در زمینه استقرار نیروی هوایی روسیه در پایگاه حمیمیم امضا کرده اند.

طبق این توافق، سوریه یک قطعه زمین به همراه تجهیزات و تاسیسات آن را به صورت رایگان در اختیار ارتش روسیه قرار داده است. این توافق میتواند برای یک مدت ۲۵ سال دیگر به صورت اتوماتیک تمدید شود مگر اینکه یکی از طرفین از یک سال قبل از پایان قرارداد خواستار لغو آن شود.

میگ -۲۹ اس ام تی، نوع ارتقا یافته  از جنگنده میگ-۲۹ فالکروم محسوب می‌شود. اپن جنگنده جدید مجهز به موشک‌های با دقت بالای هوا به هوا و هوا به سطح هستند. میگ ۲۹ اس ام تی مجهز  به مخازن سوخت اضافی، موتور به روز شده و افزایش ظرفیت حمل سلاح است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: