کد خبر: ۵۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
یک دکترای تربیت‌بدنی علل و عوامل کلی در بروز ناهنجاری‌های جسمانی را تشریح کرد.

به گزارش آوای نشاط، مصطفی بهرامی در گفت‌وگوی، اظهار کرد: مهم‌ترین عللی که در شکل‌گیری ناهنجاری‌ها و تغییر شکل‌های جسمانی دخالت دارند را می‌توان به ۱۲ قسمت تقسیم کرد.

وی ادامه داد: وراثت یا اختلالات ژنتیکی، حوادث و بیماری‌ها، افزایش وزن، قد بلند، افزایش سن، عادات نامناسب و تجهیزات غیراستاندارد و پوشاک نامناسب ازجمله مهم‌ترین علل بروز این ناهنجاری‌ها هستند.

بهرامی افزود: کم‌تحرکی یا فقر حرکتی، خصوصیات شخصیتی و روحی روانی افراد، سوءتغذیه، شغل و وضعیت‌های ثابت بدنی و فرهنگ و آداب و سنن از دیگر علل بروز ناهنجاری‌های جسمانی هستند.

این دکترای تربیت‌بدنی تأکید کرد: برخی از این عوامل دست انسان نیست اما عللی که به رفتار شخص بستگی دارد باید تلاش شود که با تغییر آن‌ها از بروز این ناهنجاری‌ها جلوگیری کند.

وی در خصوص وضعیت استاندارد گفت: برای اینکه چنین وضعیتی داشته باشیم؛ میزان انعطاف‌پذیری در حد مطلوبی باشد، دامنه حرکتی مفاصل و قدرت عضلانی نیز در حد کافی باشد و هماهنگی خوبی بین عضلات وجود داشته باشد.

بهرامی در خصوص مزایای وضعیت استاندارد بیان کرد: انتقال وزن به‌طور مناسب صورت می‌گیرد، کار عضلانی کاهش می‌یابد، فعالیت راحت‌تر و بهتر انجام می‌شود، خستگی دیرتر ظاهر می‌شود و صدمات مفصلی و رباطی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: