کد خبر: ۵۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
نماینده عراقی:
یک نماینده ائتلاف «سائرون» تأکید کرد که پارلمان عراق مصوبه اخراج نظامیان آمریکا را تصویب کرده و نخست‌وزیر باید آن را اجرایی کند.

به گزارش آوای نشاط، «مضر خزعل» نماینده عراقی از ائتلاف «سائرون» تأکید کرد که مأموریت اخراج نظامیان تروریست آمریکا از این کشور بر عهده «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق است.

خزعل به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که پارلمان، تکلیف اخراج نیروهای آمریکایی و تمامی نیروهای خارجی از عراق را مشخص کرده است.

وی تأکید کرد، دولت باید مصوبه پارلمان را اجرایی کند و در نتیجه الکاظمی باید این کار را انجام دهد و بر اساس چارچوبهای قانونی، اقدامات مناسبی را برای زمان‌بندی اخراج نیروهای خارجی انجام دهد.

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد، نشست عراق با آمریکا در ماه ژوئن، درباره آینده حضور آمریکا در عراق، سرنوشت‌ساز خواهد بود. پارلمان، نظر خود را داده است و الکاظمی باید این مصوبه را اجرایی کند.

در همین ارتباط، «عبدالامیر تعیبان» عضو فراکسیون «صادقون» و نماینده جنبش «عصائب اهل الحق» در پارلمان عراق تاکید کرد، آنهایی که با طرف آمریکایی ملاطفت و دوستی دارند باید از گفت‌وگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن حذف شوند.

 تعیبان در یک پیام توئیتری گفت: «پارلمان عراق و به خصوص کمیته امنیت و دفاع باید در مذاکراتی که قرار است میان فرمانده کل نیروهای مسلح و طرف آمریکایی برگزار شود حضور داشته و ضمن ایفای نقش در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشد».

«محمد البلداوی» عضو ائتلاف الفتح پیش از این درباره اقدام «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در اعمال فشار بر شخصیت‌ها و طرف‌های سیاسی در عراق برای یکسره کردن قضیه ابقای نیروهای آمریکایی در داخل عراق تا قبل از مذاکرات نیمه ژوئن (دو هفته دیگر) میان بغداد و واشنگتن هشدار داده بود.

پارلمان عراق در پانزدهم دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی دو روز پس از ترور شهید سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و شهید «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و تنی چند از همراهانشان در تجاوز نظامی آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: