کد خبر: ۵۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ
یک صاحبنظر پاکستانی با یادآوری دشواری جامعه سیاهپوستان آمریکا طی یک قرن گذشته برای دستیابی به حقوق برابر و مقاومت آنان در برابر رفتارهای تبعیض آمیز، نوشت: خروش آمریکایی‌ها علیه نژادپرستی و قتل جورج فلوید توسط پلیس آمریکایی پوچ بودن ادعای دموکراسی در این کشور را ثابت کرد.

به گزارش آوای نشاط، «ماهر علی» امروز (چهارشنبه) در مقاله‌ای با عنوان «واکنش آمریکایی‌ها» که در روزنامه پاکستانی "داون" منتشر شد، افزود: قتل "جورج فلوید" به دست پلیس آمریکا یک قساوت بود، اما ترامپ و دستیارانش توجهی به این ماجرا نکرده و حتی بعد از سپری شدن چند روز سعی کردند تا این واقعیت را بپذیرند.  

به نوشته این ستون نویس پاکستانی،  نگاه متفاوت دولت ترامپ به ماجرای قتل سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس مینیاپولیس جای تعجبی ندارد، حتی بی‌اعتنایی مقامات آمریکایی باعث تسهیل در تغییر جهت قضاوت این جرم و حتی آزادی قاتل فلوید از زندان شد.  

وی می نویسد: خروش جامعه آمریکا علیه قتل فلوید و اعتراضات گسترده به نژادپرستی در شهرهای مختلف این کشور به طرز چشمگیری پوچ بودن ادعای آمریکا به عنوان کشور نمونه از لحاظ دموکراسی را رسوا کرد.  

در خیلی موارد پلیس آمریکا به دلیل رفتار نژادپرستانه با رنگین پوستان این کشور که نقض سنگین حقوق بشر محسوب می‌شود، متهم شناخته نمی‌شود و اگر واکنشی نیز صورت بگیرد، برخورد با مقصران بسیار نرم است.  

در این مقاله آمده است، نظام فعلی آمریکا برای کنترل اوضاع و برخورد با رفتارهای نژاپرستانه محکوم به شکست است، درحالی که نه دونالد ترامپ و متحدانش و نه دموکرات‌های پیشرو حاضر به اذعان به چنین وضعیتی هستند.  

اعتراض‌های سراسری در آمریکا که برخورد خونین نیروهای نظامی و پلیس این کشور با سیل معترضان به بی‌عدالتی و نژادپرستی را در پی داشته، وارد هشتمین روز خود شده و تا کنون دست کم ۱۳ کشته بر جای گذاشته است.  

مردم آمریکا یک هفته پس از قتل فجیع جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس این کشور همچنان با نادیده گرفتن مقررات منع آمد و شد به اعتراض‌های خود ادامه می‌دهند.  

اعتراض به نژاد پرستی از آمریکا به دیگر کشورهای اروپایی نیز سرایت کرده است و جهان از آلاباما تا پاریس شاهد حمایت از جنبش "زندگی سیاهان اهمیت دارد" است.  

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: