کد خبر: ۵۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام (ره) و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد بیانیه‌ای صادر و تاکید کرد: ۱۵ خرداد الگویی کامل از مبارزه به تمامی آزادی‌خواهان جهان است.

به گزارش آوای نشاط، بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی طی بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و بزرگداشت قیام 15 خرداد اعلام کرد: اکنون در چهل و یکمین سال حیات جمهوری اسلامی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، به همه مسؤولان، نخبگان و دلدادگان راه امام متذکر می‌شود که با بهره گیری از نقشه راه نظام در «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» حفاظت از راه و مکتب امام و انتقال آن به نسلهای آینده را سرلوحه بیان و عمل و رفتار خود قراردهند و با عزمی راسخ در جهت شکل گیری تمدن نوین و بزرگ اسلامی گام بردارند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

چهاردهم خرداد ماه یادآور ارتحال اندوه‌بار حضرت امام خمینی (ره)، بزرگ‌ترین چهره تاریخ معاصر است. شخصیت بزرگی که با طهارت روح، قدرت و عظمت ایمانی خود، نهضت اسلامی ایران را با قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ هدایت کرد و در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رساند.

پانزده خرداد بدون شک نقطه عطف تاریخ ایران و روزی است که ملت ایران با نام خدا، اسلام و قرآن، قیام نموده، پشت سر مرجع تقلیدی بزرگ، مبارزات خود را آغاز کرد و الگویی کامل از مبارزه به تمامی آزادی‌خواهان جهان ارائه کرد.

انقلاب اسلامی نه‌تنها یک تحول عمیق و تاثیرگذار در حوزه اندیشه سیاسی معاصر ایجاد کرد، بلکه در عمل ملت ایران را برای همیشه از استبداد داخلی و سلطه استعمار خارجی رها کرد، انقلاب اسلامی ایران معادلات قدرت در جهان دو قطبی را به هم ریخت و منشأ بیداری مسلمانان و مستضعفان در جهان شد.

امروز در حالی سی و یکمین سال ارتحال آن ابرمرد تاریخ معاصر را گرامی می‌داریم که در سایه هدایت‌ها و رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) هویت اسلامی و مردمی انقلاب، حفظ و تحکیم شده و نظام مقدس جمهوری اسلامی نه تنها به بالندگی و اقتدار در منطقه و جهان رسیده، بلکه الهام بخش روح بلند آزادگی به تمامی کشورهای مستقل عالم از خلیج همیشه فارس تا کشورهای آمریکای جنوبی شده است.

آنچه در امروز و اکنون جامعه انقلابی ایران برای مردم و مسؤولان اهمیت دارد آنست که اگر سربلندی، پیشرفت، استقلال، آزادی و اسلام را می‌خواهیم در مقام نظر در تبیین و حفاظت از مکتب و اندیشه و راه امام بکوشیم و در مقام عمل با حرکت استوار در این مسیر در برابر دشمنان قسم خورده ملت شریف ایران مقاومت کنیم که وعده الهی حق است و پیروزی از آن ماست.

بدون تردید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) طی سی و یک سال گذشته به عنوان پرچمدار تداوم راه و مکتب امام، با رهبری مدبرانه، عزتمندی و اقتدار، انقلاب را با وجود تمامی تهدیدات سخت و نرم دشمنان به سرکردگی استکبار جهانی از گردنه‌های خطرناک به سلامت عبور داده است.

اکنون در چهل و یکمین سال حیات جمهوری اسلامی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، به همه مسؤولان، نخبگان و دلدادگان راه امام متذکر می‌شود که با بهره گیری از نقشه راه نظام در «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» حفاظت از راه و مکتب امام و انتقال آن به نسلهای آینده را سرلوحه بیان و عمل و رفتار خود قراردهند و با عزمی راسخ در جهت شکل گیری تمدن نوین و بزرگ اسلامی گام بردارند.

در پایان به روح پر فتوح آن پیر سفر کرده که به مدد انفاس قدسی نجاتبخش مردم ایران از تاریخ 2500 ساله سمتشاهی و پرچمدار عزت مسلمین در سراسر جهان شد درود می‌فرستیم و با خلف صالح ایشان پیمان می‌بندیم که تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم و در خط و مکتب امام خواهیم ماند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: