کد خبر: ۵۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
دبیرکل سازمان ملل خواستار برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیز در واکنش به مرگ جرج فلوید در آمریکاست و مقامات آمریکا را به خویشتنداری فرا می‌خواند.
به گزارش آوای نشاط، مهمترین عناوین خبری جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شرح زیر است:
 
* آمریکا
1- رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که دولتش قصد دارد با بازداشت هزاران نفر از معترضان، اعتراضات اخیر را به‌شدت سرکوب کند. (سی بی اس)

2- برای مقابله با ناآرامی‌ها و تشدید اعتراضات در شهر نیویورک آمریکا هم مقررات منع آمدوشد به اجرا در آمد. (الجزیره)

3- رئیس جمهور آمریکا با ابراز ناراحتی از ادامه تظاهرات گفت: آنچه که در مینه سوتا اتفاق افتاد موجب شد مضحکه جهان شویم. (سی ان ان)

4- دبیرکل سازمان ملل خواستار برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیز در واکنش به مرگ جرج فلوید در آمریکاست و مقامات آمریکا را به خویشتنداری فرا می‌خواند. (توییتر)

5- منابع خبری از بروز اختلال در خدمات اینترنت و تلفن در چندین شهر آمریکا در بحبوحه اعتراضات مردمی به قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس خبر می‌دهند. (رویترز)

6- برادر جرج فلوید، سیاهپوست آمریکایی که به دست پلیس آمریکا کشته شد، در جمع معترضان: چه می‌کنید؟ خشونت را متوقف کنید و به تغییر رأی بدهید. (سی ان ان)

7- جان یارموت رئیس کمیته بودجه در مجلس نمایندگان آمریکا گفت ترامپ بر ضد میلیون‌ها آمریکایی و آزادی در کشور اعلام جنگ کرد. (المیادین)

8- رئیس‌جمهور آمریکا اگر شهر یا ایالتی حاضر نشود اقدامات لازم را برای حفاظت از جان و مال ساکنانشان انجام دهد، آنگاه من ارتش آمریکا را مستقر خواهم کرد. (واشنگتن پست)

9-دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد آنچه که روز یکشنبه در واشنگتن روی داد‏، مایه شرمساری است. (خبرگزاری فرانسه)

* ونزوئلا
-رئیس‌جمهور ونزوئلا از اقدام جسورانه ایران در ارسال ۵ فروند نفتکش به کشورش با وجود تحریم‌های آمریکا علیه هر دو کشور تشکر کرد و شجاعت و همکاری ایرانی‌ها را ستود. (توییتر)
-وفیقه ابراهیم مدیر المیادین اسپانیولی خبر داد پنجمین نفتکش ایران (کلاول) به طرف بندر ال پالیتو ونزوئلا در حرکت است. (المیادین)

* هلند
- تظاهرات بسیار گسترده مردم هلند در شهر آمستردام، پایتخت این کشور برای اعلام همبستگی با تظاهرکنندگان در آمریکا. (رویترز)

* یمن
- منابع محلی در یمن خبر دادند ائتلاف سعودی اماراتی حملاتی هوایی به پایگاه انصارالله یمن در استان البیضاء انجام داد. (الجزیره)

* فرانسه
- تظاهرات در شهر بوردو در فرانسه برای "عدالتخواهی در حق جورج فلوید". تظاهرکنندگان ضمن محکومیت نژادپرستی، به نشانه احترام و همبستگی با جورج فلوید زانو زدند. (خبرگزاری صدا و سیما)
 
انتهای پیام/
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: