کد خبر: ۵۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
برخی از قانونگذاران دو حزب آمریکا، در مورد اظهارات اخیر رئیس‌جمهور این کشور درباره اعتراضات مینیاپولیس، اظهار نگرانی کرده و خواستار توقف لفاظی‌های وی شدند.

به گزارش آوای نشاط، روز گذشته (یکشنبه)، دموکرات‌ها و برخی از جمهوری‌خواهان در مورد لفاظی‌های اخیر ترامپ در مورد اعتراضات در مینیاپولیس اظهار نگرانی کردند.

به نوشته وبگاه «هافینگتون‌ پست»، برخی از افراد هر دو حزب در مورد اظهارات اخیر ترامپ در شبکه اجتماعی توئیتر عنوان کرده‌اند که این اظهارات در حال دامن زدن به خشونت‌ها و تشدید این موقعیت پرتنش است. 

هافینگتون پست نوشت، همزمان که ناآرامی‌های داخلی در پی مرگ «جورج فلوید» و دیگر قربانیان سیاه‌پوست در آمریکا تکانی به شهر‌های مختلف در آمریکا داده است، قانون‌گذاران و رهبران آمریکایی روز گذشته (یکشنبه)، از ترامپ خواهش کردند تا اظهارات فتنه‌انگیز خود را متوقف کند. 

«نانسی پلوسی»، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری «ای‌بی‌سی» گفت که او بیانیه‌های ترامپ را اکثراً نادیده می‌گیرد. به گفته پلوسی، اظهارات ترامپ به عنوان تله‌‌ای عمل می‌کند که توجه افراد را از مسائل پایه‌ای که موجب به وجود آمدن اعتراضات شد، پرت می‌کند. 

اوایل روز جمعه، همزمان که اعتراضات در شهر مینیاپولیس بار دیگر بالا گرفت، ترامپ در صفحه توئیتر خود معترضان را «اراذل و اوباش» خواند. 

روز گذشته (یکشنبه) نیز ترامپ معترضانی که در مقابل کاخ سفید تجمع کرده‌ بودند تهدید کرد و گفت اگر آنها نرده‌های کاخ را بشکند «سگ‌های وحشی» و «سلاح‌های شوم» هستند. 

ترامپ همچنین بار‌ها به رهبران دموکرات که تلاش می‌کردند این خشونت‌ها را در شهر‌هایشان کنترل کنند انتقاد کرد. 

«ایلهان عمر» نماینده دموکرات ایالت مینه‌سوتا نیز در پاسخ به اظهارات ترامپ در مورد ناآرامی‌ها در شهر‌های مختلف آمریکا گفت که رئیس‌جمهور نتوانسته درد و رنج شهروندان خود را درک کند.

وی همچنین در مصاحبه با شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز» گفت که جامعه سیاه‌پوستان در سرتاسر آمریکا با بی‌توجهی‌های متعددی در زمینه‌های متعدد اجتماعی و اقتصادی به خصوص در سیستم قضایی این کشور مواجه هستند. 

 انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: