کد خبر: ۵۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
سناتور دموکرات ایالت ورمونت در پیامی توئیتری از فساد مالی سردمداران آمریکا و غارت این کشور از سوی آن‌ها طی ۴۰ سال گذشته انتقاد کرد.

به گزارش آوای نشاط، برنی سندر، سناتور دموکرات ایالت ورمونت در یک پیام توئیتری از فساد مالی سردمداران آمریکا انتقاد کرد.

او در پیامی توئیتری نوشت: ۴۰۰ نفر از ثروتمندترین‌ها در آمریکا روی ۳ تریلیون دلار نشسته اند –اندازه کل اقتصاد انگلیس. طبقه میلیاردر‌ها اکنون نسبت به مردمی که با چک‌های کمک مالی زندگی می‌کنند‏ مالیات کمتری می‌دهند. غارت آمریکا ۴۰ سال است که ادامه داشته است و عاملان آن فوق ثروتمندان هستند.

سناتور سندرز در توئیت دیگری به بحران اقتصادی آمریکا و بیکاری میلیون‌ها آمریکایی اشاره کرد و نوشت: ۴۰ میلیون آمریکایی کار خود را از دست داده اند. ۱۰۰ هزار نفر از ویروس کرونا مرده اند. میلیون‌ها نفر گرسنه اند. من نمی‌توانم بفهمم چطور سناتور مک کانل می‌گوید «فوریتی برای اقدام احساس نمی‌کنم تا طرحی را در حمایت از سلامت و رفاه آمریکایی‌ها تصویب کنم».

پیش از این پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک پست نوشته بود طبق داده‌های جدید، نزدیک به ۳ میلیون آمریکایی طی هفته گذشته تقاضای دریافت بیمه بیکاری داشته اند که با احتساب این تعداد، طی ۲ ماه گذشته آمار شهروندان آمریکایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شده اند به ۳۶ میلیون نفر می‌رسد.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: