کد خبر: ۵۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
به خاطر شیوع کرونا و خانه نشین شدن مردم برای کنترل این بیماری، تولید ناخالص داخلی روسیه در ماه آوریل ۱۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از راشاتودی، وزارت اقتصاد روسیه گزارش داد به خاطر شیوع ویروس کرونا و سیاست‌های اجرا شده برای کنترل آن، تولید ناخالص داخلی این کشور در ماه آوریل 12 درصد کاهش داشته است.

بنا به گزارش این وزارتخانه روس، کاهش شدید تولید ناخالص داخلی این کشور روند رو به رشد اقتصاد روسیه که در سه ماهه نخست سال جاری شاهد بوده‌ایم را از بین برده است.

در سه ماهه نخست سال جاری، اقتصاد روسیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.6 درصد رشد داشته است.

با توجه به نتایج اقتصادی نامطلوب در ماه آوریل، وزارت اقتصاد روسیه حالا پیش‌بینی می‌کند که در 4 ماه نخست سال جاری شاهد رشد منفی 1.9 درصدی اقتصاد این کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، باشیم.

بنا به گزارش وزارت اقتصاد این کشور، دلیل منفی شدن رشد اقتصادی روسیه تعطیل ماندن فعالیت‌های اقتصادی غیر ضروری در تمام ماه آوریل و اوضاع منفی اقتصادی در جهان، بوده است.

در اواخر ماه مارس، روسیه اقداماتی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، در پیش گرفت و در ادامه تلاش‌های خود اجرای این اقدامات را بارها تمدید کرد.

بر اساس گزارشات اولیه، در سه ماهه دوم سال جاری روسیه بدترین افت اقتصادی را تجربه می‌کند. به گونه‌ای که انتظار می‌رود اقتصاد این کشور رشد منفی 9 درصدی را تجربه کند.

پیش‌بینی‌ها همچنین برای سال جاری رشد منفی 5 درصدی را برای اقتصاد روسیه ارائه کرده و از طرف دیگر انتظار می‌رود اوضاع این کشور در حدود نیمه اول سال 2022 به شرایط پیش از کرونا، بازگردد.

انتهای پیام/

 
منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: