کد خبر: ۵۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
روزنامه گاردین گزارش داد
روزنامه گاردین نوشت: همه گیری کووید ۱۹ موجب شده است بخشی از مردم حتی نتوانند صورتحساب‌های زندگی روزمره خود را بپردازند و عده‌ای را نیز پولدارکرده است.

به گزارش آوای نشاط، روزنامه گاردین نوشت: همه گیری کووید ۱۹ موجب شده است بخشی از مردم حتی نتوانند صورتحساب‌های زندگی روزمره خود را بپردازند و عده‌ای را نیز پولدارتر کرده است. 

روزنامه گاردین نوشت:اگر زمانی از مردم انگلیس خواسته می‌شد تا فقط یک روز در سال، کالا‌های غیر ضروری نخرند، مسخره به نظر می‌رسید، اما اکنون همه گیری ویروس کرونا موجب شده است بخشی از جمعیت این کشور، روز‌ها بدون خرید حتی کالا‌های ضروری، به سر برند.
به نوشته گاردین، شماری از مردم انگلیس دیگر به یاد نمی‌آورند آخرین بار چه زمان باک خودرو را پر کردند، بلیت قطار یا هواپیما خریدند، مبل جدید سفارش دادند و یا بلیت سینما خریدند و بدین ترتیب، روز‌هایی بر شماری از مردم انگلیس گذشته است که حتی یک پنس خرید نکرده اند و این وضعیت، در انگلیس نیز همچون دیگر نقاط اروپا، پس انداز اجباری بخشی از مردم را موجب شده است.
به نوشته گاردین، پولداران فرانسوی در ماه مارس امسال، ۱۶.۲ میلیارد یورو پس انداز کردند در حالی که در ماه‌های پیش از همه گیری کووید ۱۹، به طور متوسط ماهانه ۳.۸ میلیارد پوند پس انداز می‌کردند. ایتالیایی‌ها هم که ماهانه به طور متوسط ۳.۴ میلیارد یورو پس انداز می‌کنند، در ماه مارس ۵ برابر، یعنی ۱۶.۸ میلیارد یورو پس انداز کردند. در انگلیس نیز بانک مرکزی این کشور اعلام کرد: در ماه مارس، ۱۳.۱ میلیارد پوند پس انداز شد که رکورد جدیدی است.
گاردین نوشت: برآورد می‌شود در سال جاری میلادی، خانوار‌های پولدار انگلیسی ۱۲۰.۸ میلیارد پوند پس انداز کنند که این میزان پارسال، ۳۸.۲ میلیارد پوند بود.
روزنامه گاردین نوشت:، اما پس انداز ناشی از همه گیری ویروس کرونا، فقط به خانوار‌های پولدار و عمدتا بسیار پولدار انگلیس مربوط می‌شود و اعضای خانوار‌های فقیر، معمولا در بخش‌هایی به کار مشغولند که بیش‌ترین آسیب را از همه گیری کووید ۱۹ دیده اند.
به نوشته این روزنامه، قشر‌های کم درآمد در انگلیس، به علت تعطیلی یا کاهش ساعات کار، ناچارند درآمد‌های اندک خود را نیز برای تامین ضروریات زندگی هزینه کنند و نمی‌توانند در این شرایط، پس انداز کنند.
به نوشته گاردین، براساس یک پژوهش، ۲۵ درصد از مردم انگلیس، حتی سال‌ها پس از پایان همه گیری جاری نیز قادر نخواهند شد همچون سالیان پیش از این همه گیری، خرج کنند و عادات هزینه کردشان، تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: