کد خبر: ۵۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
گازسوز کردن رایگان خودرو‌های عمومی
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی: گاز سوز کردن خودرو‌ها هیچ آسیبی به موتور خودرو نمی‌زند.

به گزارش آوای نشاط، با اشاره به طرح گازسوز کردن رایگان خودرو‌های عمومی گفت: تجربه نزدیک به دو دهه استفاده از خودرو‌های گاز سوز در کشور و همچنین بررسی‌های مرکز تحقیقات ایران خودرو ثابت می‌کند گازسوز کردن خودرو‌ها آسیبی به موتور خودرو نمی‌زند و هزینه‌های نگهداری و تعمیرات این خودرو‌ها به مراتب کمتر از خودرو‌های بنزینی است.
وی افزود: به منظور توسعه مصرف CNG و کاهش مصرف بنزین در سبد سوخت، دارندگان خودرو عمومی می‌توانند با مراجعه به سامانه جدید نسبت به ثبت نام گازسوزکردن خود به رایگان اقدام کنند.
دستیار مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراروده‌های ضمن اعلام سامانه جدید ثبت نام گازسوز کردن خودرو عمومی https://gcr.niopdc.ir گفت: متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در این سایت و پس از احراز هویت پلاک خودرو خود، نشانی محل کارگاه را تعیین تا جهت انجام مراحل گازسوز کردن خودرو خود اقدام کنند.
به گفته وی خوردرو‌های عمومی اعم از وانت ها، تاکسی ها، وانت نیسان و ون‌های مسافر بر می‌توانند با ثبت نام در نوبت دهی دریافت این نوع خدمات قرار گیرند.
رضایی در زمینه این طرح اعلام کرد: باهماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت ملی پالایش و پخش متولی شد تا نرم افزار جامعی تهیه شود. بدین ترتیب سامانه دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی ایجاد شد که در این سامانه به هیچ عنوان اطلاعات نادرست و فیک وجود نخواهد داشت.
وی بابیان اینکه در سامانه جدید نوبت دهی به صورت شفاف به کاربران اعلام می‌شود و مردم دچار سردرگمی نخواهند شد، گفت: تاکنون ثبت نام حدود ۶۰۰۰ هزار خودرو در سامانه جدید تکمیل شده و این خودرو‌ها در نوبت گاز سوز شدن قرارگرفته است.
رضایی با بیان اینکه با اجرای این طرح تمام ظرفیت دوگانه سوز کردن خودرو‌ها در کشور به این طرح اختصاص یافته است، گفت: این سامانه فعلا به ثبت نام از مالکان خودرو‌های عمومی اختصاص یافته ومالکان خودرو‌های شخصی فعلا در این سامانه ثبت نام نکنند.
وی با بیان اینکه گازسوز کردن خودرو‌های عمومی رایگان است، افزود: فرصت ایجاد شده برای مالکان خودرو‌های عمومی شامل تاکسی وانت بار، نیسان بار‌ها و ون‌های مسافربر یک فرصت استثنایی است و توصیه می‌کنیم مالکان مشمول این طرح هرچه سریعتر اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما با اشاره به اهمیت اجرایی این طرح گفت: طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی یکی از پروژه‌های مهم و بزرگ در وزارت نفت و همچنین شرکت ملی پالایش و پخش است.
کرمی گفت: هدف نهایی از این پروژه تبدیل یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی اعم از تاکسی و وانت به دوگانه سوز است.
وی افزود:پیش بینی می‌شود تاپایان اجرای این طرح روزانه ۱۲ میلیون متر مکعب افزایش مصرف CNG و ۱۲ میلیون لیتر کاهش مصرف بنزین رقم بخورد.
کرمی در زمینه میزان سرمایه گذاری و تامین مالی این طرح هم گفت: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی با وام بلاعوض و بصورت رایگان گاز سوز می‌شود و تمامی هزینه‌ها را مجموعه نفت از محل صرفه جویی ناشی از اجرای این طرح پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: