کد خبر: ۵۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
صنعاء:
وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن از غیر دقیق بودن کیت‌هایی خبر داد که سازمان جهانی بهداشت به یمن فرستاده است.

به گزارش آوای نشاط، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن بیانیه‌ای درباره شیوع کرونا صادر و اعلام کرد، کیت‌های غیر دقیقی که سازمان بهداشت جهانی برای یمن فرستاده بر نتایج آزمایشگاهی در این باره تأثیر گذاشته است.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن در بیانیه خود به موارد زیر اشاره کرد:

اول: وزارت بهداشت از لحظه اول اعلام این بیماری همه‌گیر، طرحی فوق‌العاده برای مقابله با آن اتخاذ کرد و مکان‌هایی را برای قرنطینه در استان‌های مختلف بر حسب امکانات موجود در نظر گرفت.

دوم:  یک استراتژی و چشم‌انداز ویژه یمن تدوین شد که متناسب با شرایط کشور باشد و تجارب کشورهای دیگر نیز استفاده شد.

سوم: بسیاری از کشورهای جهان در اقدامات مقابله‌ای با کرونا اغراق و ایجاد ترس کرده‌اند و این امر منجر به تضعیف روحیه مردم شده که از خود بیماری خطرناکتر است.

چهارم: بسیاری از کشورهای جهان با آمار و ارقام تعداد مبتلایان سروکار داشته‌اند و این موضوع بر حالت روانی جوامع تأثیر گذاشته است.

پنجم: در شرایط معیشتی کنونی یمن به دلیل محاصره، جنگ و قطع حقوق ، باید اقداماتی در تناسب با شرایط باشد و بر آموزش مردم درباره شیوه انتقال ویروس و راههای مقابله با آن تمرکز شود .

ششم: عدم دقت کیت‌های فرستاده شده از سوی سازمان بهداشت جهانی به یمن بر نتایج آزمایشگاهی تأثیر گذاشته که این موضوع طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام خواهد شد.

هفتم: به ملت یمن تأکید می‌شود که ابتلا به ویروس کرونا در تعدادی از مناطق و استان‌های یمن دیده شده و ما مسؤولانه برای ارائه خدمات و پیگیری وضعیت مبتلایان کار می‌کنیم.

هشتم: از تلاشهای کادر درمانی یمن که ۲۴ ساعته در حال خدمت هستند، قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: