کد خبر: ۵۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
نیروی هوایی ارتش آمریکا خلبانان سیاه پوست را دو برابر خلبان‌های سفید پوست مجازات می‌کند

به گزارش آوای نشاط، به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ براساس گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، نیروی هوایی ارتش آمریکا خلبانان سیاه پوست را دو برابر خلبان‌های سفید پوست مجازات می‌کند و از سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون برای اصلاح این معضل هیچ کاری نکرده است.

براساس این گزارش سازمان موسوم به "حمایت از مدافعان ما" که نخستین گزارش آن چهار سال پیش درباره نابرابری‌های نژادی در درون بخش قضایی نظامی منتشر شد، در نیروی هوایی که یکی از قسمت‌های ارتش آمریکا است، تفاوت رفتاری میان نظامیان سیاه پوست و سفید پوست بسیار فاحش و آشکار است.
به این ترتیب، تعداد هوانوردان سیاه پوست دارای رتبه "ای-۲" (E-۲) با شش تا ۱۰ ماه تجربه کاری، که در سال ۲۰۱۶ توسط مقام مافوق تنبیه یا در یک دادگاه نظامی محاکمه شده اند، دو برابر هم قطاران سفیدپوست شان بوده است.
دان کریستنسن، رئیس سازمان "حمایت از مدافعان ما" در بیانیه‌ای اعلام کرد "در تحقیقات داخلی نیروی هوایی در سال ۲۰۱۶ میلادی این نتیجه مشخص شد که نابرابری نژادی در محاکمه و تنبیه سربازان «مداوم» و «ماندگار» است و به نظر می‌رسد از چهار سال پیش تاکنون برای حل این مشکل هیچ کاری صورت نگرفته است".
این دادستان سابق نیروی هوایی آمریکا که مجبور شده است از بخش قضایی نیروی هوایی ارتش آمریکا درخواست کند درباره این موضوع اسناد را در اختیار وی بگذارد، افزود از آن بدتر این است که نیرو‌های هوایی "با صرف زمان و تلاش زیادی سعی کرده است شکست خود را در اتخاذ تدابیر در این زمینه مخفی کند".
اسناد نشان می‌دهد بعد از گزارش نخست در سال ۲۰۱۶ میلادی یک گروه فکر ایجاد شده است و این گروه توصیه‌هایی مبهم و نتیجه گیری‌هایی تدارک دیده است که هرگز به طور رسمی در سلسله مراتب نظامی ارائه نشده است.
آن استفانک (Ann Stefanek)، یکی از سخنگویان نیروی هوایی اذعان کرد نابرابری‌ها در درون بخش قضایی نظامی وجود دارد.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: