کد خبر: ۵۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
به نقل از رویترز؛ آمریکا و چین روز چهارشنبه در سازمان ملل بر سر هنگ کنگ مشاجره کردند.

به گزارش آوای نشاط، این مشاجره بعد از آن رویداد که دولت چین با درخواست دولت آمریکا برای نشست شورای امنیت بر سر برنامه چین برای تحمیل یک مصوبه جدید امنیت ملی بر هنگ کنگ مخالفت کرد.
دفتر آمریکا در سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت این مساله «حاوی دغدغه‌ای فوری در سطح جهانی و دارای تبعاتی برای صلح و امنیت بین المللی است» و لذا شایان توجه فوری شورای امنیت است.
اما ژانگ جون سفیر چین در سازمان ملل در توئیتر نوشت چین «از اساس این درخواست بی پایه را رد می‌کند»، زیرا مصوبه امنیت ملی برای هنگ کنگ یک مساله داخلی است و «ربطی به حیطه مسئولیت شورای امنیت ندارد.»
درخواست آمریکا با تنش‌های افزون میان دولت آمریکا و دولت چین بر سر عالمگیر شدن کرونا همزمان شده است.
دولت آمریکا شفافیت دولت چین را درباره بروز این بیماری که نخستین بار سال گذشته میلادی در ووهان چین پدیدار شد زیر سئوال برده است، اما در عین حال چین معتقد است درباره این ویروس شفاف عمل کرده است.
آمریکا گفت مخالفت چین با نشست شورای امنیت بر سر هنگ کنگ «در کنار سرپوش گذاری و سوء مدیریت فاحش این کشور در بحران کووید ۱۹، تخلف دائمی آن از تعهدات بین المللی خود در زمینه حقوق بشر و رفتار غیرقانونی آن در دریای چین جنوبی، باید برای همه آشکار شده باشد که دولت چین مانند یک کشور مسئولیت شناس عضو سازمان ملل عمل نمی‌کند.»
ژانگ در پاسخ گفت «حقایق بار‌ها و بار‌ها ثابت می‌کند که آمریکاست که دردسرساز جهان است. این آمریکاست که تعهدات خود ذیل قوانین بین المللی را نقض کرده است. چین از آمریکا می‌خواهد که هرچه سریع‌تر سیاست‌های مبتنی بر قدرت طلبی و اقدامات زورگویانه خود را متوقف کند.»

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: