کد خبر: ۵۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
«شان رابرتسون»، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، آمریکا به شراکت دفاعی طولانی‌مدت با عربستان متعهد است.

به گزارش آوای نشاط، به نوشته روز پنجشنبه روزنامه الشرق‌الاوسط، رابرتسون افزود: واشنگتن به قراردادهای بلندمدت دفاعی با عربستان سعودی متعهد بوده و قصد دارد تا قابلیت‌های دفاع هوایی را در منطقه تقویت کند.

وی گفت: نیروهای آمریکایی قابلیت‌های قدرتمند خود را در عرصه عملیات‌ از جمله در دفاع هوایی حفظ می‌کنند تا در صورت نیاز به هرگونه شرایط اضطراری مرتبط با ایران بپردازند.

سخنگوی پنتاگون اضافه کرد: به کار با جامعه جهانی و نیروهای مسلح سعودی برای تقویت قابلیت دفاع هوایی منطقه‌ای ادامه می‌دهیم و این یک تلاش چندجانبه و طولانی مدت است.

رابرتسون در ادامه گفت: شراکت دفاعی آمریکا و سعودی یک شراکت طولانی مدت محسوب می‌شود و شامل مجموعه‌ای از همکاری‌ها در زمینه، تروریسم، امنیت دریایی و دفاع هوایی می‌شود.

این در حالی است که پیش‌تر نشریه وال‌استریت ژورنال نوشته‌ بود؛ آمریکا ضمن خارج کردن سامانه‌های ضدموشکی پاتریوت از عربستان، در حال بررسی کاهش حضور نظامی در این کشور است.

این نشریه در گزارش خود نوشت: آمریکا دو اسکادران از جت‌های جنگنده خود را از عربستان خارج کرده و در حال انتقال چهار سامانه دفاع موشکی پاتریوت خود از این کشور است.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، آمریکا همچنین در حال بررسی کاهش ظرفیت‌های نظامی خود در عربستان است که به معنای پایان حضور چشمگیر نظامی واشنگتن در این کشور است.

چند مقام آمریکایی به این نشریه گفتند که واشنگتن چهار سامانه دفاع موشکی پاتریوت را به همراه ده‌ها نیروی نظامی خود که پس از حمله به تأسیسات نفتی آرامکو در شرق عربستان به این کشور گسیل شده بودند، خارج می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: