کد خبر: ۵۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۸
رسانه های چینی ازانجام برخی آزمایشهای ویژه برای عملیاتی کردن دومین جنگنده پنهانکار نسل پنجم این کشور خبر دادند.

به گزارش آوای نشاط، تصاویر جدید از نمونه نخست جنگنده نسل پنجم «چنگدو اف سی-31» چین که دومین جنگنده پنهانکار این کشور است در روزهای گذشته در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت.

 به نوشته وبگاه «ایرو اسپیس» در روزهای گذشته تصاویری از بدنه ضد رادار این جنگنده انتشار یافته. این تصاویر نشان می‌دهند چین در حال توسعه و تجهیز این جنگنده پیشرفته است.

 چین برای نخستین بار نمونه ای از این جنگنده را در نمایشگاه هوایی خود که در سال 2014 برگزار شد در معرض دید همگان قرار داد. در سال 2016  نیز نسخه ای از این جنگنده به نمایش گذاشته شد.

«فو جیانشائو» تحلیلگر نظامی چینی در گفت وگو با نشریه «گلوبال تایمز» گفت که نیروی هوایی، دریایی و مشتریان خارجی علاقه‌مند به خرید این جنگنده پنهانکار و  پیشرفته هستند و اف سی -31 چین  در آینده به موتورها و تجهیزات جدید مجهز میشود.

نسخه کنونی این جنگنده تک سرنشینه، دو موتوره، چند منظوره با 17 متر طول بدنه و طول بال 11 متری است. چین به دلیل حساسیتهای نظامی از ارائه جزئیات بیشتر از این پرنده پنهانکار خودداری کرده است.

این در حالی است که همزمان با شدت یافتن تنشهای آمریکا و چین، چندی قبل برخی رسانه های آمریکایی به آماده شدن یک بمب افکن پنهانکار و فراصوت چین به نام «شیان-ایچ20» اشاره کردند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» این بمب افکن فراصوت برد عملیاتی نیروی هوایی چین را افزایش داده و گفته میشود سال جاری آماده حضور در ارتش این کشور است. این بمب افکن پنهانکار تمام شبه جزیره کره، استرالیا و ژاپن را در برد خود دارد و چالشی برای ایالات متحده محسوب میشود.

بنابر اعلام سازمان اطلاعات دفاعی ارتش آمریکا، این بمب افکن با نمونه های آمریکایی «بی-1»، «بی-2» و «پاکدا» روسی قیاس میشود. برخی گمانه زنیها از نمایش این غول پرنده جدید چین در نمایشگاه هوایی «ژوهای» در نوامبر (آبان) سال جاری حکایت دارد. 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: