کد خبر: ۵۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
نتایج مطالعات جدید پژوهشگران نشان می‌دهد که داروی ضد ویروسی «رمدسیویر» مدت زمان بهبود یافتن بیماران مبتلا به کرونا را کاهش می‌دهد.

به گزارش آوای نشاط، به نقل ازخبرگزاری فرانسه از واشنگتن، نتایج این تحقیق درحالی منتشر شد که «آنتونی فائوچی» کارشناس ارشد بیماری های عفونی آمریکا به تازگی اعلام کرد که این دارو از مزایای آشکاری برخوردار است.

نتایج کامل این تحقیق که از سوی انستیتو ملی بیمای های عفونی و آلرژی آمریکا انجام شده، در نشریه برجسته پزشکی «نیوانگلند» چاپ شده است.

آمریکا مجوز استفاده ضروری از داروی رمدسیویر در بیمارستان ها را صادر کرد و ژاپن نیز به تبعیت از آمریکا اجازه استفاده از این دارو را داد. اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی استفاده از این داروست.

« گیدو راسی » رئیس آژانس داروی اتحادیه اروپا روز دوشنبه ( ۲۹ اردیبهشت) گفت: مجوز اولیه استفاده از داروی رمدسیور ساخت شرکت داروسازیی «گیلیاد ساینسز» آمریکا در روزهای آینده صادر می‌شود.

آژانس داروی اتحادیه اروپا تاکنون توصیه کرده است از این دارو درباره بیماران بدحال و در شرایطی که داروی جایگزینی وجود ندارد، استفاده شود. این دستور، استفاده از دارو حتی پیش از صدور مجوز کامل آن را امکان‌پذیر می‌کند.

این مقام اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا در بروکسل گفت: به غیر از داروی رمدسیویر، درمان‌های دیگر کووید-۱۹ که ممکن است به سرعت در اختیار قرار گیرند، براساس پادتن‌هایی است که می‌تواند به «بی‌اثر کردن» ویروس جدید (سارس-کوو۲) کمک کند که سبب بیماری کووید-۱۹ می‌شود.

در همین حال، نتایج تحقیق جدید نشان داد داروی رمدسیویر که روزانه به مدت ۱۰ روز به صورت داخل وریدی تزریق می شود، سرعت بهبود بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها را افزایش می دهد.

فائوچی تاثیر داروی رمدسیویر در کاهش مدت زمان بهبود یافتن بیماری کرونا را مشخص، قابل توجه و مثبت ارزیابی کرد.

در همین حال، انستیتو ملی سلامت آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد تحقیقات نشان می دهد که داروی رمدسیویر، مفیدترین دارو برای بیماران بستری شده در بیمارستان ها با علائم شدید بیماری است که به اکسیژن بیشتری نیاز دارند.

با این همه، مولفان این تحقیق جدید تاکید کردند که این دارو از همه موارد مرگ و میر جلوگیری نمی کنند.

این کارشناسان گفتند: با توجه به نرخ بالای مرگ و میر به رغم مصرف داروی رمدسیویر، مشخص است که درمان صرف با داروی ضد ویروس احتمالا کافی نیست.

در حال حاضر، ۵ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۶۹۸ نفر در سراسر جهان به کووید – ۱۹ مبتلا شده اند. از این تعداد، ۳۴۰ هزار و ۳۱۹ نفر براثر ابتلا به این بیماری فوت کرده و ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۹۳۱ نفر بهبود یافته اند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: